Kampania Pora na pomidora

Rusza III edycja kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców".

         
ocena: 5/5 głosów: 3
Kampania Pora na pomidora

To już trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców". W tym roku organizatorzy kierują działania przede wszystkim do rodziców i opiekunów, którzy odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu nawyków żywieniowych dzieci. 

 

Spożycie owoców w Polsce w 2012 r. (40,92 kg/osoba) spadło w porównaniu z 2002 r. o blisko 8 kg na osobę. W porównaniu z rokiem 2011 wyraźny wzrost odnotowały jedynie jabłka – o 1,8 kg. Równie niekorzystnie przedstawia się spożycie warzyw i ich przetworów. Porównując rok 2012 (59,52 kg/osoba) z 2002, zauważamy blisko pięciokilogramowy spadek na osobę. Spadek dotyczy wszystkich warzyw branych pod uwagę w zestawieniu: kapusty, kalafiorowatych, pomidorów, ogórków, buraków, marchwi i cebuli.

 

Dodatkowo w ciągu ostatnich 20 lat liczba dzieci otyłych i z nadwagą w Polsce wzrosła trzykrotnie.  Intensyfikacja tego problemu wynika głównie ze złych nawyków żywieniowych lub ich braku. Dlatego warto dbać o właściwe zwyczaje już od najmłodszych lat.

 

Jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw i owoców?

W tym roku organizatorzy kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców” kierują swoje działania w szczególności do rodziców i opiekunów oraz nauczycieli. 

 

Chcemy aktywnie włączyć rodziców w proces kreowania właściwych postaw żywieniowych u dzieci i pokazać, jak można przekonać je do spożywania warzyw i owoców. W związku z tym, że produkty te odgrywają ogromną rolę w ich rozwoju – nie możemy o nich zapominać komponując codzienne posiłki. Pragniemy też zwrócić uwagę rodziców, że dzieci biorą przykład z nas, dorosłych. Stąd tak ważne jest, by również nasze posiłki były odpowiednio przygotowane – mówi Agnieszka Falba, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”.

 

 

Podczas kampanii zaplanowano pikniki „Pora na pomidora” w ramach koncertow Lata z Radiem. W ramach tzw. punktów dietetycznych będzie można skorzystać z porad doradców żywieniowych oraz z warsztatów dla dzieci. 

 

Przewidziane są również pilotażowe warsztaty dla rodziców prowadzone przez ekspertów-dietetyków – we współpracy z wybranymi szkołami i przedszkolami w kilku miastach w Polsce.

 

W trakcie  kampanii odbędzie się również, przy współpracy z patronem medialnym, konkurs dla rodziców, na dania warzywno-owocowe dla dzieci.

 

Więcej informacji >>>



Źródło: informacje prasowe