Zakupy w markecie czy w Internecie?

Internet jest doskonałym medium, które pozwala konsumentom nie tylko na robienie zakupów on-line, ale także na zaplanowanie tanich zakupów w tradycyjnych sieciach handlowych.

         
ocena: 3/5 głosów: 1
Zakupy w markecie czy w Internecie?
Internet jest doskonałym medium, które pozwala konsumentom nie tylko na robienie zakupów on-line, ale także na zaplanowanie tanich zakupów w tradycyjnych sieciach handlowych. Wykorzystując internetowe portale prezentujące oferty z gazetek promocyjnych sklepów „off-line” można sprawdzić jakie są aktualne promocje w marketach i podczas najbliższych zakupów zaoszczędzić nawet kilkaset złotych.

Badania ARC Rynek i Opinia pokazują, że kryzys zmienił zwyczaje konsumenckie Polaków. Jak podaje firma, od 2006 r. rośnie grupa tzw. łowców okazji, dla których najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie danego produktu jest jego cena. W pogoni za oszczędnością konsumenci najczęściej poszukują elektroniki użytkowej w sklepach internetowych, sugerując się powszechną opinią, że to w nich jest najtaniej. Okazuje się jednak, że jest inaczej. Aparat cyfrowy, telewizor, czy dysk twardy mogą być tańsze lub oferowane w tej samej cenie przez tradycyjną sieć handlową.
„Konsumenci mogliby oszczędzić nawet kilkaset złotych, gdyby porównali oferty sieci handlowych. Jednak przejrzenie wszystkich drukowanych gazetek promocyjnych nie jest możliwe. Dlatego, aby ułatwić zakupowiczom racjonalne wybory, powstały portale prezentujące oferty sieci handlowych on-line” – mówi Arkadiusz Dydo z Promoceny.pl.

W markecie taniej niż w internecie
Poniższe przykłady udowadniają, że - oprócz porównywania ofert cenowych w sklepach on-line – warto przyjrzeć się ofertom promocyjnym sieci handlowych. Najpewniejszym sposobem na sprawdzenie aktualnych promocji w danym sklepie wielkopowierzchniowym jest skorzystanie z serwisu pozwalającego na bieżąco śledzić obniżki cen w hipermarketach, np. Promoceny.pl. To bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż na jednej stronie on-line można znaleźć aktualne gazetki promocyjne większości sklepów „off-line”.

Jak widać na porównaniu zmywarka do zabudowy Whirlpool ADG 7556 dostępna jest w najtańszym sklepie internetowym za 1149 zł, natomiast sieć handlowa Mix Electronics oferuje ją w cenie 982,79 zł.

Na aparat cyfrowy Canon PowerShot A2000 w sklepie on-line trzeba wydać 699 zł. W tej samej cenie oferuje go sieć RTV Euro AGD. Ale tu dodatkowo unikniemy kosztów przesyłki i możemy od razu sprawdzić jakość nabywanego przez nas towaru.

Kosiarka elektryczna Flora KE 1301 dostępna jest w internecie od 257 zł, natomiast w sieci handlowej Bricomarche kosztuje 194,99 zł, co daje różnicę 62 zł.

Ile promocji w promocji
Dzięki internetowym serwisom prezentującym oferty promocyjne sieci handlowych można sprawdzić, czy promocja jest atrakcyjna oraz czy konkurencyjny sklep nie oferuje podobnego towaru jeszcze taniej. O tym, że warto analizować poszczególne oferty sieci handlowych świadczy poniższy przykład:

W drugim tygodniu lipca br. trzy sieci handlowe oferowały 32 calowe telewizory znanych marek: sieć RTV EURO AGD oferowała telewizor panoramiczny Samsung UE32B6000 w cenie 3999 zł, sieć Awans promowała sprzęt sygnowany logo Thomson (telewizor LCD Thomson 32HE9234B) za 1399 zł, natomiast telewizor LCD Sharp LC32D65E dostępny był w promocji sieci Okay w kwocie 1999 zł.

Zakupy w markecie planuj w internecie
Serwisy prezentujące oferty w sieciach handlowych posiadają użyteczne funkcje, które ułatwiają konsumentom racjonalne planowanie zakupów. Ceny wszystkich produktów, które można obejrzeć na stronie www.promoceny.pl, są na bieżąco monitorowane i aktualizowane. Gazetki promocyjne można przejrzeć bezpośrednio na portalu lub ściągnąć je w wybranym przez siebie formacie.
Stała współpraca z największymi sieciami handlowymi sprawia, że informacje o promocjach pojawiają się na portalu Promoceny.pl szybciej niż gazetki promocyjne w domach klientów” – wyjaśnia Dydo.

Serwisy prezentujące obniżki cen w sieci handlowych on-line są z reguły bardzo rozbudowane. Za ich pomocą można wyszukać ofertę promocyjną sklepu działającego w danym mieście, w konkretnej kategorii, np. sprzęt komputerowy, czy Hi-Fi. Oferowana przez portal www.promoceny.pl funkcja strażnik cen to przydatne narzędzie pozwalające monitorować najniższą cenę danego produktu we wszystkich sklepach. Dodatkowo, funkcjonująca na tym serwisie opcja prezent pozwala śledzić najatrakcyjniejszą cenę upominku w zależności od przeznaczonej na niego sumy. Co ważne wszelkie informacje o promocjach godnych uwagi internauta może otrzymywać na swoją skrzynkę e-mailową.