Regulamin serwisu Gotujmy.pl

 
REGULAMIN KORZYSTANIA Z SERWISU GOTUJMY.PL

§ 1.
Niniejszy Regulamin został udostępniony pod adresem https://www.gotujmy.pl/regulamin bezpłatnie, z możliwością jego odtwarzania i utrwalania poza systemem informatycznym. Regulamin można bezpłatnie pobrać i zapisać na dysku.
Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu, a w szczególności zasady:
  1. przeglądania Treści udostępnionych w Serwisie, w tym Treści użytkowników,
  2. dokonywania Rejestracji, 
  3. prowadzenia Kont użytkowników, 
  4. kontaktowania się z innymi Użytkownikami, 
  5. publikowania Treści użytkowników,
  6. weryfikacji przez Administratora Treści użytkowników,
  7. zgłaszania Administratorowi Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem,
  8. działań podejmowanych przez Administratora w przypadku uzyskania faktycznej wiedzy o Treściach nielegalnych lub Treściach niezgodnych z Regulaminem,
  9. wnoszenia i rozpatrywania skarg na decyzje Administratora podjęte w związku z uzyskaniem faktycznej wiedzy o Treściach nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem,
  10. postępowania w stosunku do Użytkowników często publikujących Treści oczywiście nielegalne treści lub Treści oczywiście niezgodne z Regulaminem oraz osób i podmiotów, które często dokonują oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg,
  11. uprawnienia Użytkownika do odstąpienia od umowy prowadzenia Konta użytkownika, 
  12. wypowiedzenia umowy prowadzenia Konta użytkownika, 
  13. odpowiedzialności Administratora za zgodność oferowanych usług z umową, 
  14. składania i rozpatrywania reklamacji.
 
Niektóre z usług Serwisu, ze względu na ich specyfikę mogą być regulowane przez odrębne regulaminy szczegółowe dołączone do niniejszego Regulaminu, jako jego załączniki lub udostępniane Użytkownikom przez Administratora w Serwisie każdorazowo przed skorzystaniem z danej usługi.
Użytkownicy, a także wszystkie osoby pragnące uzyskać informacje na temat działania i zasad funkcjonowania Serwisu mogą skontaktować się z Administratorem w sposób wskazany tutaj.
 
§ 2.
SŁOWNIK POJĘĆ
Następujące pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają odpowiednio:
 
  1. AdministratorBurda Media Polska sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, przy ul. Marynarskiej 15 (02 - 674 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000574730, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, REGON: 931051710, NIP: 8971411483, o kapitale zakładowym: 44 691 550,00 zł, wpisana do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz Gospodarce Odpadami pod nr 000106729, posiadająca status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, zgodnie z Załącznikiem nr I Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r.
  2. Formularz skarg – funkcjonalność Serwisu umożliwiająca zaskarżenie decyzji Administratora podjętej w stosunku do Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem. 
  3. Formularz zgłoszeń - funkcjonalność Serwisu umożliwiająca zgłoszenie Administratorowi Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem.
  4. Forum – część Serwisu służąca Użytkownikom do publikowania Treści użytkowników, wymiany poglądów i opinii.
  5. Konkursy – działania organizowane przez Administratora każdorazowo na podstawie odrębnego regulaminu.
  6. Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, bądź inna osoba, wobec której przepisy prawa nakazują stosowanie przepisów dotyczących Konsumenta.
  7. Konto użytkownika – oznaczony wybranym loginem (stanowiącym jednocześnie nick Użytkownika), adresem email i hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie informatycznym Administratora, w którym gromadzone są dane Użytkownika w Serwisie. Założenie Konta użytkownika wymaga dokonania Rejestracji.
  8. Polityka prywatności - szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o zasadach ochrony prywatności Użytkowników oraz odwiedzających Serwis.
  9. Regulamin - niniejszy Regulamin wraz z załącznikami stanowiącymi jego integralną część.
  10. Rejestracja – proces pozwalający na założenie Konta użytkownika za pośrednictwem Serwisu.
  11. Serwis – strona internetowa www.gotujmy.pl wraz z subdomenami.
  12. Treści – treści opublikowane przez Administratora w Serwisie.
  13. Treści użytkowników - treści publikowane przez poszczególnych Użytkowników w ramach korzystania z Serwisu, tj.: informacje o Użytkowniku w ramach Konta użytkownika, wiadomości prywatne przesyłane innym Użytkownikom, przepisy kulinarne, posty na forum oraz komentarze.
  14. Treści nielegalne - Treści użytkowników, które są niezgodne z powszechnie obowiązującym prawem. Przykładowy katalog Treści nielegalnych został określony w § 3 ust. 12.
  15. Treści niezgodne z Regulaminem - Treści użytkowników, które naruszają postanowienia niniejszego Regulaminu, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje. Katalog Treści niezgodnych z Regulaminem został określony w § 3 ust. 13.
  16. Użytkownik - osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała Rejestracji i posiada Konto użytkownika lub zarejestrowała się za pośrednictwem serwisu Facebook. W przypadku osób fizycznych o ograniczonej zdolności do czynności prawnych do dokonania Rejestracji potrzebna jest zgoda przedstawiciela ustawowego.
 
§ 3.
INFORMACJE OGÓLNE. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ.
ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU
  1. Każda osoba korzystająca z Serwisu zobowiązana jest zapoznać się z treścią Regulaminu. Korzystanie z Serwisu następuje na podstawie niniejszego Regulaminu oraz na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  2. W celu korzystania z Serwisu niezbędne jest posiadanie urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, obsługującego technologię JavaScript, wyposażonego w sprawny system operacyjny w aktualnej wersji, np. Linux, Windows, iOS, Android, OSX, a także zainstalowanie na urządzeniu aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takiej jak np.: Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari lub innej kompatybilnej. W celu utrzymania prawidłowości funkcjonowania Serwisu i wszystkich jego funkcjonalności zaleca się regularną aktualizację systemów operacyjnych oraz przeglądarek.
  3. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz korzystanie z sieci Internet, nawet pomimo używania systemów zabezpieczających przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich może wiązać się ze szczególnymi zagrożeniami oraz ryzykami takimi jak m.in.:
  1. złośliwe oprogramowanie – aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery i inne,
  2. programy śledzące działania Użytkownika w sieci, gromadzące informacje o Użytkowniku i wysyłające je autorowi programu,
  3. wyłudzanie informacji poufnych przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (phishing),
  4. programy szpiegujące (spyware),
  5. spam,
  6. włamania do systemu teleinformatycznego z użyciem narzędzi hakerskich jak exploit czy rootkit.
  1. W celu uniknięcia powyższych zagrożeń urządzenia elektroniczne, wykorzystywane w celu podłączenia do sieci Internet powinny być zaopatrzone w program antywirusowy.
  2. Ochronę przed wskazanymi wyżej zagrożeniami mogą również zapewnić:
  1. zapory sieciowe,
  2. regularna aktualizacja oprogramowania,
  3. zapoznawanie się z informacjami dot. licencji oraz instalacji programów,
  4. regularne skanowanie systemu programem antywirusowym,
  5. szyfrowanie transmisji danych,
  6. nieotwieranie wiadomości elektronicznych nieznanego pochodzenia,
  7. używanie legalnych programów i aplikacji,
  8. instalacja programów prewencyjnych do wykrywania i zapobiegania włamaniom.
  1. Korzystanie z niektórych usług dostępnych w Serwisie może dodatkowo wymagać posiadania poczty elektronicznej.
  2. Z chwilą wejścia na stronę internetową Serwisu dochodzi do zawarcia z Administratorem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną polegającej m.in. na:
  1. uzyskaniu dostępu do Treści oraz Treści użytkowników,
  2. możliwości zgłoszenia Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem,
  3. możliwości złożenia skargi na decyzję Administratora podjętą w związku z uzyskaniem faktycznej wiedzy o Treściach nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem,
  4. udostępnieniu pozostałych funkcjonalności Serwisu niewymagających Rejestracji.
  1. Dokonanie Rejestracji jest nieodpłatne. Wraz z dokonaniem Rejestracji dochodzi do zawarcia przez Użytkownika umowy z Administratorem o świadczenie usług drogą elektroniczną polegającej m.in. na:
  1. prowadzeniu Konta użytkownika,
  2. możliwości publikowania Treści użytkowników,
  3. możliwości oceny wybranych Treści użytkowników,
  4. kontaktowania się z innymi Użytkownikami, 
  5. udostępnieniu pozostałych funkcjonalności Serwisu wymagających Rejestracji.
  1. Każda osoba korzystająca z Serwisu ponosi w związku z korzystaniem z Serwisu koszt połączenia z serwerem, na którym znajduje się Serwis, którego wysokość jest zależna od czasu trwania połączenia i taryfy stosowanej przez operatora sieci, z której korzystają osoby korzystające z Serwisu.
  2. W ramach korzystania z Serwisu zabronione są następujące aktywności:
  1. dostarczanie Treści nielegalnych oraz Treści niezgodnych z Regulaminem,
  2. zakłócanie prawidłowego funkcjonowania Serwisu,
  3. wykorzystywanie Serwisu do prowadzenia reklamy,
  4. wykorzystywanie Serwisu do celów sprzecznych z przeznaczeniem Serwisu,
  5. wykorzystywanie Serwisu do celów sprzecznych z prawem,
  6. stwarzanie zagrożenia dla innych Użytkowników oraz innych osób,
  7. spam,
  8. działania polegające na wielokrotnym przesyłaniu formularzy udostępnionych w Serwisach, używanie botów i innych zautomatyzowanych narzędzi.
  1. W przypadku stwierdzenia ww. aktywności, Administrator ma prawo podjąć decyzję o nałożeniu ograniczeń określonych w § 7 ust. 1.
  2. Treści nielegalne to Treści użytkowników, które są niezgodne z powszechnie obowiązującym prawem. Za Treści nielegalne uznaje się m.in. treści:
  1. nawołujące do przemocy lub pochwalające przemoc,
  2. nawołujące lub pochwalające popełnianie przestępstw,
  3. propagujące ustrój totalitarny,
  4. nawołujące lub pochwalające nienawiść lub przemoc na tle seksualnym, rasowym, etnicznym, wyznaniowym, narodowościowym lub z powodu przynależności płciowej,
  5. naruszające prawa innych osób, w szczególności prawa własności intelektualnej,
  6. naruszające dobra osobiste innych osób, w szczególności pomawiające lub znieważające,
  7. naruszające prawa do wizerunku innych osób,
  8. zagrażające życiu, zdrowiu lub porządkowi publicznemu.
Powyższe wyliczenie jest przykładowe i nie ma charakteru wyczerpującego.
  1. Za Treści niezgodne z Regulaminem uznaje się treści:
  1. zawierające przekazy reklamowe, informacje handlowe, marketingowe i promocyjne,
  2. zawierające linki do zewnętrznych stron, na których promowane są produkty lub usługi,
  3. zawierające spam,
  4. stanowiące oferty pracy lub oferty podjęcia pracy,
  5. drastyczne,
  6. posiadające charakter pornograficzny,
  7. prezentujące samookaleczanie lub zachęcające do samookaleczania lub samobójstwa,
  8. zawierające słowa obelżywe i wulgaryzmy,
  9. zawierające dane osobowe innej osoby niż Użytkownika;
  10. zawierające uprzedzenia na tle seksualnym, rasowym, etnicznym, wyznaniowym, narodowościowym lub z powodu przynależności płciowej,
  11. obrażające uczucia religijne,
  12. wprowadzające lub mogące wprowadzić w błąd innych Użytkowników,
  13. będące atakami na inne osoby lub Użytkowników, w szczególności groźby, naruszanie prywatności itp.
  14. niezgodne z tematyką danej usługi, wątku tematycznego lub grupy zainteresowań.
  1. Administrator ma prawo do weryfikowania Treści użytkowników pod kątem zgodności z prawem oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Administrator przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności. Weryfikacja odbywa się w sposób manualny.
  2. W przypadku uzyskania faktycznej wiedzy, że określone Treści użytkownika stanowią Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem Administrator ma prawo podjąć decyzję o nałożeniu ograniczeń określonych w § 7 ust. 1. Administrator poinformuje takiego Użytkownika o swojej decyzji i przedstawi mu uzasadnienie. Użytkownikowi, przysługuje prawo do wniesienia skargi zgodnie z § 8 poniżej oraz prawo odwołania się do wybranego pozasądowego organu rozstrzygania sporów certyfikowanego przez Koordynatora ds. usług cyfrowych lub zaskarżenia decyzji do sądu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za Treści użytkownika, jeśli:
  1. nie ma faktycznej wiedzy o Treściach nielegalnych lub nielegalnej działalności Użytkownika, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o obecności w Serwisie Treści  nielegalnych lub nielegalnej działalności Użytkownika; lub
  2. podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do Treści nielegalnych, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
 
§ 4.
REJESTRACJA
  1. W celu dokonania Rejestracji należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej Serwisu, podając adres poczty elektronicznej oraz hasło, jak również pozostałe dane zawarte w formularzu rejestracyjnym. Dokonanie Rejestracji wymaga akceptacji warunków niniejszego Regulaminu. W przypadku dokonania rejestracji Użytkownik otrzyma na wskazany w formularzu adres poczty elektronicznej wiadomość, z prośbą o potwierdzenie Rejestracji. Aktywacja Konta użytkownika następuje w takim wypadku poprzez kliknięcie w link aktywacyjny przysłany w wiadomości. Usługę aktywacji Konta użytkownika uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Użytkownik uzyska dostęp do swojego Konta użytkownika. Po dokonaniu Rejestracji każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym – loginu Użytkownika oraz wybranego hasła.
  2. Użytkownik dokonując Rejestracji jest zobowiązany do podawania prawdziwych danych.
  3. Użytkownik może uzupełnić swoje Konto użytkownika informacjami o sobie, jak również dołączyć zdjęcie. Informacje, zdjęcie, jak również inne dane podane w formularzu Rejestracji będą widoczne publicznie również dla osób korzystających z Serwisu, które nie posiadają Konta użytkownika.
  4. Niedozwolone jest udostępnianie Konta użytkownika osobom trzecim.
 
§ 5.
ROZWIĄZANIE UMOWY ORAZ PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ. ZGODNOŚĆ ŚWIADCZONYCH USŁUG Z UMOWĄ
  1. Umowa dotycząca prowadzenia Konta użytkownika zawierana jest na czas nieoznaczony.
  2. Użytkownik może usunąć Konto użytkownika w wybranym przez siebie momencie. W tym celu należy skorzystać z serwisu mojedane.burdamedia.pl, gdzie po uzyskaniu dostępu Użytkownik będzie mógł samodzielnie złożyć żądanie usunięcia Konta użytkownika. Użytkownik może także złożyć żądanie usunięcia konta pisząc wiadomość na adres: gotujmy@burdamedia.pl wysyłając takie żądanie z adresu email, którym posłużył się przy zakładaniu Konta użytkownika. Użytkownik zostanie poinformowany o realizacji żądania. 
  3. Usunięcie Konta użytkownika jest równoznaczne z wypowiedzeniem przez Użytkownika umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta użytkownika w Serwisie. Konto zostanie usunięte niezwłocznie nie później niż w ciągu 14 dni.
  4. Wypowiedzenie przez Użytkownika umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta użytkownika w Serwisie, pozostaje bez wpływu na obowiązywanie licencji do Treści użytkownika opublikowanych w ramach Serwisu i innych udzielonych na podstawie § 12 poniżej lub na podstawie odrębnych regulaminów. W wypadku wypowiedzenia przez Użytkownika umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta użytkownika w Serwisie, Treści użytkownika na stronie Serwisu są anonimizowane. Wypowiedzenie licencji do Treści użytkownika następuje na zasadach określonych w § 12 lub określonych w odrębnych regulaminach.
  5. Administrator może wypowiedzieć umowę dotyczącą prowadzenia Konta lub innych usług w przypadku podjęcia decyzji o zakończeniu świadczenia danej usługi. W takim wypadku Administratora obowiązuje 14 - dniowy okres wypowiedzenia.
  6. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy prowadzenia Konta użytkownika bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Formularz odstąpienia znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu. Prawo to nie przysługuje Użytkownikom, którzy nie są Konsumentami.
  7. Dla zachowania terminu 14 dni, Konsument powinien przesłać oświadczenie przed jego upływem na adres email: gotujmy@burdamedia.pl lub listownie na adres siedziby Administratora. W przypadku wysłania oświadczenia na adres mailowy wskazany w zdaniu poprzedzającym Administrator prześle Konsumentowi wiadomość email z potwierdzeniem otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
  8. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
  9. Usługi świadczone w Serwisie mogą polegać na dostarczaniu Konsumentowi treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym lub na wykonaniu przez Administratora usług w pełni na rzecz Konsumenta, za wyraźną zgodą Konsumenta. Prawo do odstąpienia od umowy Konsumentowi nie przysługuje, jeżeli: i) Administrator wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości; lub ii) za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Administrator rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Administrator przekazał Konsumentowi potwierdzenie.
  10. Administrator jest odpowiedzialny za zgodność oferowanych usług z umową na zasadach ogólnych, wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
  11. Administrator nie ponosi odpowiedzialności wobec Użytkownika za brak zgodności usługi z umową w przypadku, gdy:
  1. Użytkownik nie ma dostępu lub ma znacznie ograniczony dostęp do sieci internetowej,
  2. nienależyta jakość usług jest spowodowana przyczynami leżącymi po stronie dostawcy usługi dostępu do sieci internetowej, z której korzysta Użytkownik,
  3. nienależyta jakość usług spowodowana jest właściwościami używanych przez Użytkownika urządzeń i sprzętu komputerowego.
  1. Jeżeli usługi świadczone przez Administratora są niezgodne z umową, a nie zachodzą okoliczności wskazane w ust. 11 powyżej, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową, jak również skorzystać z innych uprawnień, w szczególności określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny oraz ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
 
 
§ 6.
ZGŁASZANIE TREŚCI NIELEGALNYCH LUB TREŚCI NIEZGODNYCH Z REGULAMINEM.
  1. Każdy ma prawo zgłosić Administratorowi Treści użytkowników, które uważa za Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem. Zgłoszeń można dokonywać nieodpłatne, drogą elektroniczną, za pomocą dedykowanej funkcjonalności znajdującej się obok Treści użytkownika (jeżeli taka funkcjonalność została udostępniona) lub za pomocą Formularza zgłoszeń udostępnionego pod tym adresem.
  2. Zgłoszenie powinno zawierać:
  1. uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których zgłaszający uważa, że określone Treści użytkownika stanowią Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem,
  2. wskazanie dokładnej, elektronicznej lokalizacji Treści użytkownika, którą zgłaszający uważa za Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem (np. dokładny adres URL, informacje umożliwiające identyfikację tych treści),
  3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail zgłaszającego,
  4. oświadczenie potwierdzające, że zgłoszenie dokonywane jest w dobrej wierze oraz, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.
  1. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe zgłaszającego, Administrator niezwłocznie prześle mu potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
  2. W przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera:
  1. danych umożliwiających zlokalizowanie Treści użytkownika, którą zgłaszający uważa za Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem; lub
  2. innych danych, które pozwalają Administratorowi działającemu z należytą starannością na stwierdzenie nielegalnego charakteru określonych Treści użytkownika lub działalności Użytkownika,
Administrator może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie zgłoszenia, jeżeli zgłaszający pozostawił elektroniczne dane kontaktowe.
  1. Jeżeli zgłaszający nie uzupełni zgłoszenia najpóźniej w terminie 7 dni od dnia wezwania, Administrator ma prawo pozostawić je bez rozpoznania. Administrator ma prawo pozostawić zgłoszenie bez rozpoznania również wtedy, gdy nie zawiera ono ani danych, o których mowa w ust. 4 ani elektronicznych danych kontaktowych zgłaszającego.
  2. Administrator rozpatruje zgłoszenie w sposób obiektywny, niearbitralny, z zachowaniem należytej staranności oraz podejmuje decyzję w zakresie dalszego postępowania w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe zgłaszającego, Administrator może zażądać od niego dodatkowych informacji lub dokumentów w celu potwierdzenia posiadania określonych praw (np. praw własności intelektualnej).
  3. W odpowiedzi na zgłoszenie Administrator może podjąć decyzję nałożeniu ograniczeń o których mowa § 7 ust. 1 lub zdecydować o niepodejmowaniu żadnych działań w przypadku, gdy uzna że Treści użytkownika będące przedmiotem zgłoszenia nie stanowią Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem.
  4. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe zgłaszającego Administrator niezwłocznie poinformuje go o swojej decyzji i przedstawi uzasadnienie wraz informacjami na temat możliwości odwołania się na zasadach określonych w § 8, do wybranego pozasądowego organu rozstrzygania sporów certyfikowanego przez Koordynatora ds. usług cyfrowych lub zaskarżenia decyzji do sądu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Użytkownika - autora Treści użytkownika, której dotyczy zgłoszenie Administrator poinformuje o swojej decyzji wraz z uzasadnieniem i wskazaniem sposobu odwołania, wyłącznie w przypadku nałożenia ograniczeń wskazanych w § 7 ust. 1.
  5. Uzasadnienia nie wymaga decyzja Administratora o nałożeniu ograniczeń, o których mowa w § 7 ust. 1, jeżeli Treści użytkownika stanowią treści handlowe o dużej objętości (np. spamerskie, boty lub fałszywe konta itp.), które wprowadzają w błąd.
  6. Administrator nie korzysta zautomatyzowanych środków na potrzeby rozpatrywania zgłoszeń lub podejmowania decyzji.
 
§ 7.
DZIAŁANIA I OGRANICZENIA NAKŁADANE PRZEZ ADMINISTRATORA
  1. W przypadku, gdy Treści użytkownika stanowią Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem, Administrator może podjąć decyzję o nałożeniu następujących ograniczeń:
  1. odmowa publikacji, ograniczenie widoczności/usunięcie określonej Treści użytkownika lub jej części,
  2. zablokowanie Konta użytkownika na określony czas,
  3. zablokowanie Konta użytkownika na stałe.
  1. Zastosowanie ww. ograniczeń może być poprzedzone otrzymaniem upomnienia lub ostrzeżenia od Administratora.
  2. Zablokowanie Konta użytkownika oznacza, że Użytkownikowi uniemożliwione zostanie zalogowanie się na swoje Konto użytkownika, publikowanie na Forum i publikowanie przepisów kulinarnych i komentarzy przez określony czas lub na stałe. Zablokowanie Konta użytkownika na stałe jest równoznaczne z wypowiedzeniem przez Administratora umowy o prowadzanie Konta użytkownika w trybie natychmiastowym.  
  3. Wybór ograniczenia i czas jego trwania zależy od okoliczności konkretnego przypadku m.in. charakteru Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem, wagi naruszenia, jakiego dopuścił się Użytkownik, częstotliwości dokonywania naruszeń, liczby wcześniejszych upomnień lub ostrzeżeń, itp.
 
 
§ 8.
WNOSZENIE SKARG NA DECYZJE ADMINISTRATORA. ZASADY ROZPATRYWANIA SKARG
 
  1. Prawo do złożenia skargi na decyzje wydane przez Administratora, o których mowa § 7 ust. 1 mają:
  1. osoby i podmioty, które dokonały zgłoszenia,
  2. Użytkownicy – autorzy Treści użytkowników, które były przedmiotem zgłoszenia,
  3. Użytkownicy - autorzy Treści użytkowników, co do których decyzje zostały podjęte w wyniku weryfikacji Administratora, o której mowa w § 3 ust. 14.
  1. Wniesienie skargi jest nieodpłatne i następuje drogą elektroniczną za pomocą Formularza skarg udostępnionego pod tym adresem. Wniesienie skargi jest możliwe przez 6 miesięcy po otrzymaniu decyzji Administratora.
  2. Skarga powinna zawierać:
  1. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail skarżącego,
  2. dane umożliwiające identyfikację decyzji, której dotyczy skarga,
  3. uzasadnienie powodów, dla których w opinii skarżącego decyzja Administratora była błędna i powinna zostać zmieniona.
  1. W przypadku, gdy skarga nie zawiera wszystkich danych, o których mowa w ust. 3 powyżej, w szczególności nie zawiera danych umożliwiających zidentyfikowanie decyzji, której dotyczy, Administrator może zwrócić się do skarżącego z prośbą o uzupełnienie skargi, jeżeli skarżący pozostawił elektroniczne dane kontaktowe. Jeżeli skarżący nie uzupełni skargi najpóźniej w terminie 7 dni od dnia wezwania przez Administratora, Administrator ma prawo pozostawić skargę się bez rozpoznania. Administrator ma prawo pozostawić skargę bez rozpoznania również wtedy, gdy nie zawiera ona ani danych umożliwiających zidentyfikowanie decyzji, której dotyczy, ani elektronicznych danych kontaktowych skarżącego.
  2. Administrator rozpatruje skargę w sposób obiektywny, niearbitralny oraz z zachowaniem należytej staranności w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  3. Po rozpatrzeniu skargi Administrator może uchylić swoją wcześniejszą decyzję, jeśli:
  1. jego decyzja o niepodejmowaniu działań w odpowiedzi zgłoszenie była nieuzasadniona; lub
  2. Treści użytkownika, wobec których została podjęta decyzja nie są Treściami nielegalnymi lub Treściami niezgodnymi z Regulaminem; lub
  3. wybór zastosowanego ograniczenia był nieuzasadniony.
  1. Jeżeli skarga zawiera elektroniczne dane kontaktowe skarżącego, Administrator niezwłocznie poinformuje go o swojej decyzji wraz z uzasadnieniem oraz informacją o możliwości odwołania się od decyzji Administratora podjętej w wyniku otrzymania skargi do wybranego pozasądowego organu rozstrzygania sporów certyfikowanego przez Koordynatora ds. usług cyfrowych lub na drodze sądowej.
  2. Administrator nie korzysta zautomatyzowanych środków na potrzeby rozpatrywania skarg lub podejmowania decyzji.
 
 
§ 9.
CZĘSTE DOKONYWANIE OCZYWIŚCIE BEZZASADNYCH ZGŁOSZEŃ. CZĘSTE WNOSZENIE OCZYWIŚCIE BEZZASADNYCH SKARG
 
  1. Administrator ma prawo zawiesić na rozsądny okres rozpatrywanie zgłoszeń lub skarg wobec osób lub podmiotów dokonujących częstych, oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg.
  2. Przed zawieszeniem rozpatrywania zgłoszeń lub skarg Administrator wyda takim osobom lub podmiotom ostrzeżenie zawierające informację o tym jakie kryteria oceny doprowadziły do uznania zgłoszeń lub skarg za oczywiście bezzasadne i składane często.
  3. Administrator podejmuje decyzje, o których mowa w ust. 1 w sposób obiektywny, z zachowaniem należytej staranności oraz z uwzględnieniem wszystkich istotnych faktów i okoliczności wynikających z informacji dostępnych dla Administratora, m.in. z uwzględnieniem:
  1. liczby bezwzględnej oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg, które zostały dokonane lub wniesione w danym okresie,
  2. względnego stosunku takiej liczby do całkowitej liczby zgłoszeń lub skarg odpowiednio przekazanych lub dokonanych w danym okresie,
  3. ciężaru nadużywania,
  4. zamiaru osoby lub podmiotu zgłaszającego lub skarżącego, jeżeli można go określić.
  1. Zgłaszającym i skarżącym, o których mowa w niniejszym § 9 przysługuje prawo do wniesienia skargi zgodnie z § 8 powyżej oraz prawo odwołania się do wybranego pozasądowego organu rozstrzygania sporów certyfikowanego przez Koordynatora ds. usług cyfrowych lub zaskarżenia decyzji do sądu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
 
§ 10.
REKLAMACJE
  1. Reklamacje związane z działaniem oraz korzystaniem z Serwisu, usługami dostępnymi w Serwisie mogą być składane elektronicznie na adres gotujmy@burdamedia.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora, z dopiskiem „Reklamacja” w tytule maila/na kopercie listu.
  2. Reklamacja powinna zawierać: dane osoby składającej reklamację wystarczające do kontaktu, informacje wystarczające do identyfikacji usługi, której dotyczy reklamacja oraz treść samej reklamacji. Reklamacja powinna zawierać wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania.
  3. W przypadku reklamacji złożonej przez osobę będącą Konsumentem, Administrator udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. Administrator w odpowiedzi wskaże sposób załatwienia reklamacji.
  4. Konsumentom przysługuje nadto możliwość skorzystania z sądowych oraz pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń np. przed polubownymi sądem konsumenckim, funkcjonującym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.  Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
  5. Dodatkowo, na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z 21 maja 2013 r. sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia WE nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Konsumentom przysługuje prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W celu skorzystania z możliwości polubownego rozwiązania sporów konsument może skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (platforma ODR). https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
  6. Jakiekolwiek postanowienia niniejszego § 10 nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień osób będących Konsumentami przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa.
 
§ 11.
DANE OSOBOWE I POLITYKA COOKIES
  1. Osoba korzystająca z Serwisu może wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikatów zawierających powiadomienia o publikacjach pojawiających się w Serwisie oraz informacje reklamowe od Administratora i od partnerów, wysyłane przez Serwis do przeglądarki internetowej osoby korzystającej z Serwisu (powiadomienia WebPush). Powiadomienia WebPush są wysyłane do przeglądarki internetowej osoby korzystającej z Serwisu wyłącznie po wyrażeniu przez nią zgody poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji na komunikacie wyświetlonym przez przeglądarkę internetową.
  2. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych oraz stosowanych plikach cookies, innych podobnych technologii, a także niepowtarzalnych identyfikatorów i technologii nieopartych na plikach cookies znajdują się tutaj.
 
 
§ 12.
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA. WIZERUNEK
  1. Prawa autorskie do Treści umieszczanych przez Administratora w Serwisie, znaków towarowych, elementów graficznych, rozwiązań technicznych i informatycznych, baz danych, jak również nazwa Serwisu podlegają ochronie prawnej i przysługują Administratorowi lub osobom trzecim.
  2. Jeżeli Treści użytkownika stanowią utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, to z chwilą opublikowania Treści użytkownika w Serwisie Użytkownik udziela Administratorowi niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie, nieodpłatnej licencji do Treści użytkownika, na czas nieokreślony wraz z prawem do sublicencji, na następujących polach eksploatacji:
  1. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworów - wytwarzanie określoną techniką Treści użytkownika w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
  2. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których Treści użytkownika utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy,
  3. w zakresie rozpowszechniania utworów w sposób inny niż określony powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
  4. wykorzystanie Treści użytkownika i ich fragmentów dla potrzeb prowadzenia promocji i reklamy we wszystkich formach reklamy i promocji, w tym: w formie reklamy prasowej, telewizyjnej, zewnętrznej i internetowej, na stronach internetowych, mediach społecznościowych oraz serwisach mobilnych, produktach, gadżetach i materiałach promocyjno-reklamowych, w postaci plakatów wielkopowierzchniowych, na tablicach i standach reklamowych, na wszystkich polach eksploatacji wskazanych w niniejszym ust. 2.
  1. Użytkownik udziela Administratorowi nieodpłatnego prawa do wykonywania autorskiego prawa zależnego do opracowań Treści użytkownika wraz z prawem do zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego do opracowań Treści użytkownika, na wszystkich polach eksploatacji wskazanych w ust. 2 powyżej.
  2. W ramach udzielonej licencji Administrator jest uprawniony do wykorzystania Treści użytkownika w całości lub w wybranej przez siebie części lub częściach.
  3. Użytkownik oświadcza, że upoważnia Administratora do nieodpłatnego wykonywania w jego imieniu następujących autorskich praw osobistych w stosunku do Treści użytkownika lub utworu zależnego, jak również ich części w zakresie: (a) prawa do nienaruszalności treści i formy; (b) prawa do decydowania o pierwszym udostępnieniu nieograniczonej liczbie osób, (c) prawda do oznaczania utworu imieniem i nazwiskiem lub pseudonimem autora utworu, prawa do udostępniania go anonimowo, (d) nadzoru nad sposobem korzystania.
  4. Użytkownik publikujący w Serwisie zdjęcie zawierające wizerunek Użytkownika lub wizerunek osób trzecich oświadcza i potwierdza, że osoby te udzieliły stosownych zgód na rozpowszechnianie swojego wizerunku w Serwisie.
  5. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za publikowane przez niego Treści użytkownika.
 
§ 13.
FORUM
  1. Na Forum mogą publikować jedynie Użytkownicy.
  2. Forum służy do prowadzenia dyskusji, wymiany poglądów i opinii.
  3. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za publikowane przez siebie Treści użytkownika.
 
§ 14.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Informacje dostępne w Serwisie mogą być prezentowane w oparciu o mechanizmy sortujące pod kątem określonych kryteriów. Kryteria przyjęte w Serwisie mogą wpływać na:
  1. pozycjonowanie informacji według daty ich dodania (najnowsze - najstarsze),
  2. pozycjonowanie informacji według ich popularności (najczęściej czytane – liczba odsłon),
  3. pozycjonowanie informacji według tagu (np. rekomendacje dotyczące sposobu podania dania),
  4. pozycjonowanie informacji według kategorii (np. powiązane kategorie),
  5. pozycjonowane informacji według ich rodzaju (współprace reklamowe, video itp.).
  1. Administrator może udostępniać również funkcjonalności umożliwiające wyszukiwanie i sortowanie informacji pod kątem określonych kryteriów przyjętych indywidualnie przez każdą osobę, która chce wyszukać odpowiednie informacje.
  2. W zależności od przyjętych kryteriów wyszukiwania lub sortowania pozycja i widoczność określonych informacji może ulec zmianie.
  3. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany usługi z następujących przyczyn, uzasadniających daną zmianę: i) niedostateczna jakość techniczna usługi uniemożliwiająca jej prawidłowe udostępnianie; ii) reorganizacja działalności gospodarczej Administratora bez względu na jej powód; iii) zmiana obowiązujących przepisów prawa lub wejście w życie nowych regulacji prawnych, wydanie decyzji organu administracji publicznej lub orzeczenia sądu, wymagających dokonania odpowiednich zmian świadczenia usług; iv) zmiana parametrów technicznych lub technologii świadczonych usług, w tym konieczność dostosowania usług do nowego środowiska technicznego; v) konieczność wprowadzenia działań zapewniających zachowanie integralności sieci i usług; vi) konieczność wprowadzenia działań zapewniających ochronę usług przed wykorzystywaniem ich w celu sprzecznym z Regulaminem, regulaminami szczegółowymi lub z obowiązującymi przepisami prawa; vii) dodanie nowych usług i rozwijanie usług istniejących; viii) zmiany sposobu świadczenia dotychczasowych usług spowodowanej względami technicznymi, technologicznymi, biznesowymi lub bezpieczeństwa; ix) działanie siły wyższej.
  4. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn w przypadku: i) zmiany przepisów prawa regulujących świadczenie usług świadczonych drogą elektroniczną wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki umowy zawieranej pomiędzy osobami odwiedzającymi Serwis, Użytkownikiem a Administratorem lub zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów, ii) zmiany sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną spowodowaną względami technicznymi, technologicznymi, biznesowymi lub bezpieczeństwa, zmiany zakresu lub świadczenia usług drogą elektroniczną, do których stosuje się postanowienia Regulaminu poprzez wprowadzenie nowych lub wycofanie dotychczasowych usług, iii) konieczności usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, zmiany danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie, zmiany stawek obowiązujących za nawiązanie połączenia telefonicznego lub internetowego, zmiany cen usług świadczonych w Serwisie lub z innych uzasadnionych, ważnych przyczyn.
  5. O zmianach Usług lub Regulaminu każdy Użytkownik będzie informowany przez Administratora minimum na 14 dni przed wejściem w życie nowych postanowień Regulaminu. Informacja o zmianie Usług lub Regulaminu wraz z ich nową treścią zostanie umieszczona na stronie głównej Serwisu. Użytkownicy zostaną dodatkowo powiadomieni o zmianie za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres poczty elektronicznej Użytkownika.
  6. Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Administratora. Użytkownikowi, który nie akceptuje treści zmian Usług lub Regulaminu przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta użytkownika.
  7. Administrator może czasowo wyłączyć działanie Serwisu w celu jego ulepszenia, dodawania usług, naprawienia awarii lub przeprowadzania konserwacji. Administrator uprzedzi Użytkowników o planowanej przerwie w działaniu Serwisu, chyba że charakter prac lub awarii uniemożliwi Administratorowi poinformowanie Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem o przerwie w świadczeniu usług. 
  8. Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumentów, które przysługują im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi Konsumentom określone uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  9. Załączniki stanowią integralną część Regulaminu.

 

Regulamin obowiązuje od dnia 10.03.2024r.

Poprzednia wersja regulaminu obowiązująca do dnia 10.03.2024r. znajduje się tutaj

 

 

 
Załącznik nr 1
 
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
 

Do:      Burda Media Polska sp. z o.o.
ul. Marynarska 15
02-674 Warszawa
lub na adres: gotujmy@burdamedia.pl
 
- Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi:
…............................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy:…..............................................................................................
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów) …............................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
- Adres konsumenta(-ów) …..................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
…............................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
- Data …..............................................................................................................