Ad 1. AuB - suma zbiorów. wszystkie elementy, które należą do zbioru A i zbioru B np. zad 5 a) AuB={0,1,2,3,4,5,6}
AnB - iloczyn zbiorów (inaczej część wspólna), wszystkie elementy które należą JEDNOCZEŚNIE do zbioru A i zbioru B
np. zad 5 a) AnB={2,4}
A-B różnica zbiorów wszystkie elementy które należą do zbioru A a nie znajdują się w zbiorze B np. zad 5 a) A-B={1,3,5}
B-A różnica zbiorów wszystkie elementy, które należą do zbioru B, a nie należą do zbioru A np. zad 5 a) B-A={0,6}
2). przypomnij sobie jakie są działania na potęgach : http://www.math.edu.pl/dzialania-na-potegach, zwróć również uwagę, że pewne liczby można zapisać za pomocą potęg np. 25=5^2 125=5^3.
Algorytm rozwiązania jest taki:
zamieniasz liczby na dogodne potęgi(p. 25=5^2 125=5^3)
wykonujesz działania na potęgach (tak jak jest w linku powyżej)
Rozwiązanie pierwszego przykładu na zdjęciu.
3) w równaniach i nierównościach kwadratowych sprowadź ułamki do jednego mianownika (pomnóż przez odpowiednią liczbę), przenieś wszystko na jedną stronę, skróć wyrazy podobne i rozwiąż równanie kwadratowe (wylicz deltę i w zależności jaka wyjdzie wylicz pierwiastki równania). Pamiętaj, że w przypadku nierówności rozwiązaniem będzie zbiór (nie wiem jak wymaga nauczyciel, ale rozwiązanie można przedstawić na osi liczbowej lub za pomocą przedziałów)
Odpowiedz na/ edytuj kto umie matematyke? pomocy :-(
kto umie matematyke? pomocy :-(
Obserwuj wątekOdp: kto umie matematyke? pomocy :-(
pacpaw
AnB - iloczyn zbiorów (inaczej część wspólna), wszystkie elementy które należą JEDNOCZEŚNIE do zbioru A i zbioru B
np. zad 5 a) AnB={2,4}
A-B różnica zbiorów wszystkie elementy które należą do zbioru A a nie znajdują się w zbiorze B np. zad 5 a) A-B={1,3,5}
B-A różnica zbiorów wszystkie elementy, które należą do zbioru B, a nie należą do zbioru A np. zad 5 a) B-A={0,6}
2). przypomnij sobie jakie są działania na potęgach : http://www.math.edu.pl/dzialania-na-potegach, zwróć również uwagę, że pewne liczby można zapisać za pomocą potęg np. 25=5^2 125=5^3.
Algorytm rozwiązania jest taki:
zamieniasz liczby na dogodne potęgi(p. 25=5^2 125=5^3)
wykonujesz działania na potęgach (tak jak jest w linku powyżej)
Rozwiązanie pierwszego przykładu na zdjęciu.
3) w równaniach i nierównościach kwadratowych sprowadź ułamki do jednego mianownika (pomnóż przez odpowiednią liczbę), przenieś wszystko na jedną stronę, skróć wyrazy podobne i rozwiąż równanie kwadratowe (wylicz deltę i w zależności jaka wyjdzie wylicz pierwiastki równania). Pamiętaj, że w przypadku nierówności rozwiązaniem będzie zbiór (nie wiem jak wymaga nauczyciel, ale rozwiązanie można przedstawić na osi liczbowej lub za pomocą przedziałów)