Buniu ty sie produkujesz, pytanie ile tylko przeczytało a ile osób zrozumiało
Ale zawsze mogę potem skopiować to co tu napisałam i podesłać delikwentowi zamiast wyjaśniać n-ty raz .
A tak poważnie - moze sie przyda bo na prawdę wiele osób ma problem ze zrozumieniem REgulaminów , nie mówiąc o tym , ze mało kto je czyta . A tak jak 155 razy powtórzę to może coś sie przedrze .
Odp: Kilka uwag o tym jak pisać przepisy by były zgodne z nowymi zasadami
Dzięki Buniu , że tak dokładnie opisałaś.... może "co niektórzy" zapoznają się z Twoimi uwagami i zastosują to w praktyce. Mnie najbardziej " podoba się " :O)" punkt 3, ponieważ od tych PYSZNOŚCI PROSTYCH jak: jajeczka smażone , , kiełbaski a szczególnie kompociki itp - mam małe mdłości.....a te klopsy zapewne są bardzo smaczne: https://gotujmy.pl/klopsy-z-ziolami,przepisy,99295.html
tylko lepiej by smakowały właśnie BEZ TYCH ZDJĘĆ.
Odp: Kilka uwag o tym jak pisać przepisy by były zgodne z nowymi zasadami
Witajcie
Sami widzicie , że ostatnio wiele się dzieje i to w zawrotnym tempie .Nie wszyscy nadążają za zmianami ( lub usiłują je omijać ) i Moderatorzy z przykrością ( lub z satysfakcją ) muszą niektóre przepisy blokować . By uniknąć takich sytuacji spróbuję podać kilka zasad ,które warto przestrzegać by nie było problemu z zamieszczeniem przepisu :
1)- nadal bez zmian obowiązują postanowienia Regulaminu strony i Prawa Autorskiego nie zezwalające na kopiowanie cudzego tekstu lub zdjęć i podawanie się za ich autora .
2)- Ze względu na wprowadzenie systemu nagród rzeczowych - strona chce zachować oryginalność . W związku z tym nie wolno wstawiać przepisów których jest się autorem zamieszczonych już na innych stronach w wersji identycznej . Tu obowiązuje zasada : zdjęcia do przepisu i składniki mogą pozostać w wersji nie zmienionej . Opis procedury przygotowania potrawy powinien być zmieniony ( przeedytowany tak by stanowił nowatorski tekst ) .Innymi słowy- to samo opisane trochę inaczej.
Oczywiście dotyczy to przepisów które wstawiamy teraz - po zmianach ( to co już mamy wstawione pozostaje takie jak jest ).
3)- Nie wstawiamy przepisów typu ,, herbata z cytryną - wrzucić saszetkę do szklanki, zalać wrzątkiem , dodać sok z cytryny i osłodzić . Są bezwartościowe i wstawiane tylko dla punktów ( żeby było jasne jeśli ktoś opisze poprawną procedurę parzenia herbaty - sypkiej , etapami , z dodatkami smakowymi itp ) to taki przepis na pewno uzyska akceptację Moderatorów .
4)- Przepis nawet najprostszy powinien być opisany w logiczny sposób .
Przykład :
Jajecznica ze szczypiorem ----Jak ktoś poda w składnikach :2 jajka ,1 łyżka masła , garść szczypioru , sól . A potem napisze : rozgrzać masło , wbić jajka .Wsypać szczypior . Posolić . Smażyć .
To specjalnie się nie wysila . Opis powinien być spójny logicznie - rozwinięty , opisowy
( np . Na patelni podgrzać masło . Wlać na nie roztrzepane widelcem jajka . Posypać pokrojonym drobno szczypiorkiem . Na średnim gazie smażyć mieszająć aż jajecznica zetnie się w stopniu przez nas lubianym ( pół miękko , miękko , twardo ) . Posolić do smaku . Można dodatkowo posypać mielonym pieprzem . Lub cos podobnego )
5)- składniki potrawy powinny być określone : nie mozna pisać mąka , mleko , jajko , sól i napisać zrobić ciasto naleśnikowe . Trzeba podać ile mąki , na ile mleka , z iloma jajkami - dobrze by było jeszcze podac ile tych naleśników z tego wyjdzie ).Ktoś kto zechce gotować wg takiego przepisu musi wiedzieć ile czego dać .
6)- sprawdzajmy napisany tekst przed wstawieniem na stronę .Niektórym przytrafiają sie tak rażące błędy , że nie sposób zaakceptować przepisu - normalnie Moderator jak ma czas to poprawi ale w takiej masie przepisów jest to nierealne .Wiele osób ma problemy z dysleksją . Może warto pisać przepis najpierw na arkuszu w Wordzie ( lub jaki tam kto system ma ) i zerknąć co system zaznacza jako błąd .
7)- Edycje . Jak już nam się przytrafi pomyłka i chcemy ją poprawic to oczywiście po to jest opcja edycji - tylko zróbmy ją poprawnie ( nie rozumiem sytuacji kiedy jedna osoba edytuje jeden przepis 25 razy pod rząd )
Pamiętajcie również , że przy edycji należy zdjęcia na wszelki wypadek zamieścić ponownie .
Nie jestem pewna jak wyglada sprawa ze zmiana zdjęć czy usunięciem któregoś w opcji edycji - czy nie znikną punkty za zdjęcie - na wszelki wypadek poiczekajcie aż sprawa się dobrze wyjaśni ze zmianami zdjęć .
8)- Czas zatwierdzania przepisów .
Wiem , że przyzwyczailiście się , ze przepisy ukazują sie na stronie prawie natychmiast po wstawieniu ( regulaminowo Moderator ma na to 24 godziny ) .Niestety w tej chwili jest to fizycznie niemożliwe . Na stronę są wstawiane setki przepisów dziennie . Każdy trzeba obejrzeć ( a i tak zdaża sie przepuścić plagiat lub głupotę - bo jak sie sprawdza dwu setny przepis to juz człowiek nie wie co czyta ) - a to trwa , i trwa , i trwa .Czasem jest tak , że mając zastrzeżenia do jakiegoś przepisu nie publikuję go - a do autora piszę czemu dopiero po kilku godzinach ( bo korespondencję robię hurtowo i pewnie inni moderatorzy też ) .Proszę nie mieć o to żalu - po prostu rytm pracy sie zmienił .
Po za tym Moderatorzy kończą pracę o 22,00 ( tak mamy umówione , że przepisy wstawione po 22.00 robi ten kto ma dyżur następnego dnia - bo w końcu kiedyś trzeba spać ) .Więc przepisy które wstawiacie póżnym wieczorem lub w nocy zostaną sprawdzone dopiero następnego dnia .
9)- o ilości znaków opisujących zdjęcie myśle , ze przypominać nie trzeba bo system sam nam o tym w doskonały sposób przypomina
10)- Zdjęcia . Nie mogą się dublować ( tzn nie wstawiamy zdjęcia gotowej potrawy z innego ujęcia bo to jest nadal ta sama potrawa - wyjątkiem są ciasta - tzn całe ciasto i ciasto w przekroju bo to pokazuje nowe informacje o ciescie .). Szczególnie zwacamy uwagę na tzw. 3 zdjęcie - ponieważ zmienia ono kategorię punktacji z 25 na 30 punktów ( i nie chodzi tu o to w której kolejności jest dodane - ważne by wszystkie 3 zdjęcia były merytoryczne ) ,Jesli ktos zamieści 3 porządne zdjecia i chce jeszcze raz pokazać swoją potrawę na innym talerzyku czy z inną dekoracją - nie ma problemu . Spełnił warunki do zaklasyfikowania do kategorii za 30 punktów i może dostawić . Tak samo przy kategorii za 25 punktów ( 1-2 zdjęcia ) . Jeśli stawiamy tylko 2 zdjecia to minimum 1 musi być merytoryczne - dobrze jak drugie też takie jest ale jak chcemy pokazać danie inaczej ułożone to nie ma sprawy- kategorii punktowej to nie zmieni .
Zdjęcia powinny być w miarę ostre ( wiem , niektórzymają z tym problem robiąc komórką - ale może spróbują po prostu postawic potrawę w jasnym miejscu- ja pstrykam na parapecie okiennym )
Mam nadzieję , że chociaż trochę przybliżyłam nowe zasady .
Miłej zabawy przy gotowaniu , spisywaniu , pstrykaniu i wstawianiu na stronę
Bunia
zmieniono 6 razy (ostatnio 06 sie 2011 09:29 przez Babciagramolka)
Kilka uwag o tym jak pisać przepisy by były zgodne z nowymi zasadami
Obserwuj wątek: Kilka uwag o tym jak pisać przepisy by były zgodne z nowymi zasadami
Babciagramolka
Ale zawsze mogę potem skopiować to co tu napisałam i podesłać delikwentowi zamiast wyjaśniać n-ty raz .
A tak poważnie - moze sie przyda bo na prawdę wiele osób ma problem ze zrozumieniem REgulaminów , nie mówiąc o tym , ze mało kto je czyta . A tak jak 155 razy powtórzę to może coś sie przedrze .
Odp: Kilka uwag o tym jak pisać przepisy by były zgodne z nowymi zasadami
bajtek
tylko lepiej by smakowały właśnie BEZ TYCH ZDJĘĆ.
Odp: Kilka uwag o tym jak pisać przepisy by były zgodne z nowymi zasadami
bernika
Odp: Kilka uwag o tym jak pisać przepisy by były zgodne z nowymi zasadami
Papaja
Kilka uwag o tym jak pisać przepisy by były zgodne z nowymi zasadami
Babciagramolka
Sami widzicie , że ostatnio wiele się dzieje i to w zawrotnym tempie .Nie wszyscy nadążają za zmianami ( lub usiłują je omijać ) i Moderatorzy z przykrością ( lub z satysfakcją ) muszą niektóre przepisy blokować . By uniknąć takich sytuacji spróbuję podać kilka zasad ,które warto przestrzegać by nie było problemu z zamieszczeniem przepisu :
1)- nadal bez zmian obowiązują postanowienia Regulaminu strony i Prawa Autorskiego nie zezwalające na kopiowanie cudzego tekstu lub zdjęć i podawanie się za ich autora .
2)- Ze względu na wprowadzenie systemu nagród rzeczowych - strona chce zachować oryginalność . W związku z tym nie wolno wstawiać przepisów których jest się autorem zamieszczonych już na innych stronach w wersji identycznej . Tu obowiązuje zasada : zdjęcia do przepisu i składniki mogą pozostać w wersji nie zmienionej . Opis procedury przygotowania potrawy powinien być zmieniony ( przeedytowany tak by stanowił nowatorski tekst ) .Innymi słowy- to samo opisane trochę inaczej.
Oczywiście dotyczy to przepisów które wstawiamy teraz - po zmianach ( to co już mamy wstawione pozostaje takie jak jest ).
3)- Nie wstawiamy przepisów typu ,, herbata z cytryną - wrzucić saszetkę do szklanki, zalać wrzątkiem , dodać sok z cytryny i osłodzić . Są bezwartościowe i wstawiane tylko dla punktów ( żeby było jasne jeśli ktoś opisze poprawną procedurę parzenia herbaty - sypkiej , etapami , z dodatkami smakowymi itp ) to taki przepis na pewno uzyska akceptację Moderatorów .
4)- Przepis nawet najprostszy powinien być opisany w logiczny sposób .
Przykład :
Jajecznica ze szczypiorem ----Jak ktoś poda w składnikach :2 jajka ,1 łyżka masła , garść szczypioru , sól . A potem napisze : rozgrzać masło , wbić jajka .Wsypać szczypior . Posolić . Smażyć .
To specjalnie się nie wysila . Opis powinien być spójny logicznie - rozwinięty , opisowy
( np . Na patelni podgrzać masło . Wlać na nie roztrzepane widelcem jajka . Posypać pokrojonym drobno szczypiorkiem . Na średnim gazie smażyć mieszająć aż jajecznica zetnie się w stopniu przez nas lubianym ( pół miękko , miękko , twardo ) . Posolić do smaku . Można dodatkowo posypać mielonym pieprzem . Lub cos podobnego )
5)- składniki potrawy powinny być określone : nie mozna pisać mąka , mleko , jajko , sól i napisać zrobić ciasto naleśnikowe . Trzeba podać ile mąki , na ile mleka , z iloma jajkami - dobrze by było jeszcze podac ile tych naleśników z tego wyjdzie ).Ktoś kto zechce gotować wg takiego przepisu musi wiedzieć ile czego dać .
6)- sprawdzajmy napisany tekst przed wstawieniem na stronę .Niektórym przytrafiają sie tak rażące błędy , że nie sposób zaakceptować przepisu - normalnie Moderator jak ma czas to poprawi ale w takiej masie przepisów jest to nierealne .Wiele osób ma problemy z dysleksją . Może warto pisać przepis najpierw na arkuszu w Wordzie ( lub jaki tam kto system ma ) i zerknąć co system zaznacza jako błąd .
7)- Edycje . Jak już nam się przytrafi pomyłka i chcemy ją poprawic to oczywiście po to jest opcja edycji - tylko zróbmy ją poprawnie ( nie rozumiem sytuacji kiedy jedna osoba edytuje jeden przepis 25 razy pod rząd )
Pamiętajcie również , że przy edycji należy zdjęcia na wszelki wypadek zamieścić ponownie .
Nie jestem pewna jak wyglada sprawa ze zmiana zdjęć czy usunięciem któregoś w opcji edycji - czy nie znikną punkty za zdjęcie - na wszelki wypadek poiczekajcie aż sprawa się dobrze wyjaśni ze zmianami zdjęć .
8)- Czas zatwierdzania przepisów .
Wiem , że przyzwyczailiście się , ze przepisy ukazują sie na stronie prawie natychmiast po wstawieniu ( regulaminowo Moderator ma na to 24 godziny ) .Niestety w tej chwili jest to fizycznie niemożliwe . Na stronę są wstawiane setki przepisów dziennie . Każdy trzeba obejrzeć ( a i tak zdaża sie przepuścić plagiat lub głupotę - bo jak sie sprawdza dwu setny przepis to juz człowiek nie wie co czyta ) - a to trwa , i trwa , i trwa .Czasem jest tak , że mając zastrzeżenia do jakiegoś przepisu nie publikuję go - a do autora piszę czemu dopiero po kilku godzinach ( bo korespondencję robię hurtowo i pewnie inni moderatorzy też ) .Proszę nie mieć o to żalu - po prostu rytm pracy sie zmienił .
Po za tym Moderatorzy kończą pracę o 22,00 ( tak mamy umówione , że przepisy wstawione po 22.00 robi ten kto ma dyżur następnego dnia - bo w końcu kiedyś trzeba spać ) .Więc przepisy które wstawiacie póżnym wieczorem lub w nocy zostaną sprawdzone dopiero następnego dnia .
9)- o ilości znaków opisujących zdjęcie myśle , ze przypominać nie trzeba bo system sam nam o tym w doskonały sposób przypomina
10)- Zdjęcia . Nie mogą się dublować ( tzn nie wstawiamy zdjęcia gotowej potrawy z innego ujęcia bo to jest nadal ta sama potrawa - wyjątkiem są ciasta - tzn całe ciasto i ciasto w przekroju bo to pokazuje nowe informacje o ciescie .). Szczególnie zwacamy uwagę na tzw. 3 zdjęcie - ponieważ zmienia ono kategorię punktacji z 25 na 30 punktów ( i nie chodzi tu o to w której kolejności jest dodane - ważne by wszystkie 3 zdjęcia były merytoryczne ) ,Jesli ktos zamieści 3 porządne zdjecia i chce jeszcze raz pokazać swoją potrawę na innym talerzyku czy z inną dekoracją - nie ma problemu . Spełnił warunki do zaklasyfikowania do kategorii za 30 punktów i może dostawić . Tak samo przy kategorii za 25 punktów ( 1-2 zdjęcia ) . Jeśli stawiamy tylko 2 zdjecia to minimum 1 musi być merytoryczne - dobrze jak drugie też takie jest ale jak chcemy pokazać danie inaczej ułożone to nie ma sprawy- kategorii punktowej to nie zmieni .
Zdjęcia powinny być w miarę ostre ( wiem , niektórzymają z tym problem robiąc komórką - ale może spróbują po prostu postawic potrawę w jasnym miejscu- ja pstrykam na parapecie okiennym )
Mam nadzieję , że chociaż trochę przybliżyłam nowe zasady .
Miłej zabawy przy gotowaniu , spisywaniu , pstrykaniu i wstawianiu na stronę
Bunia