W ramach akcji „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” będziemy szukać najbardziej sympatycznej miejscowości w Polsce, czyli takiej w której mieszkają życzliwi, uśmiechnięci, mili i otwarci ludzie, którzy są tacy nie od święta czy na pokaz, ale na co dzień, bezinteresownie.
Głosy w akcji Milki mają formę wirtualnych przytuleń. Im więcej przytuleń wysłanych przez mieszkańców czy miłośników danego miasta, tym większe są szanse na wygraną właśnie tej miejscowości. Nie ważne czy mieszkamy w wielkiej aglomeracji, czy w małym miasteczku, bo to ludzie tworzą atmosferę i wyjątkowość miejsca, i to oni decydują, które miasto zwycięży.
Akcja „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” ma aż 5 etapów. Pierwsza faza rozpocznie się 25 kwietnia, a zakończy 25 maja, kiedy zostaną wyłonione trzy miasta, które przejdą do finału akcji. To one, w następnych tygodniach, będą się starały zdobyć tytuł Najmilszego Miasta w Polsce.
Dla mieszkańców każdej z tych miejscowości zostaną zorganizowane wyjątkowe imprezy plenerowe, z udziałem największych gwiazd polskiej estrady. Najważniejsze wydarzenia będą relacjonowane w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych. Wielki finał na żywo zobaczą miliony Polaków w telewizji TVN.
– Pierwszej edycji akcji „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” towarzyszyły niezwykłe emocje. Co chwila zaskakiwani byliśmy pozytywnymi inicjatywami uczestników zaangażowanych we wspieranie swoich miast. Przekonaliśmy się, że w każdym zakątku Polski możemy spotkać ludzi, którzy spontanicznie i bezinteresownie potrafią dzielić się z innymi tym, co mają najlepszego: życzliwością i dobrymi uczuciami – powiedziała Beata Kucejko-Pełka, Brand Manager marki Milka, organizator akcji. - Również w tym roku chcemy poznać miasto, w którym takich pozytywnych emocji jest najwięcej. Zapraszamy do zabawy wszystkich, którzy chcą pokazać, że to właśnie mieszkańcy ich miejscowości potrafią stworzyć taką niezwykłą atmosferę!
Najmilsze miasto w Polsce poznamy 6 lipca podczas wielkiego finału. Nagrodą dla zwycięzcy jest promocja dla miasta i jego mieszańców o wartości pół miliona złotych.
W pierwszej edycji akcji wzięło udział blisko ponad 700 spośród 908 miast w Polsce, a ich mieszkańcy wysłali łącznie ponad 7 milionów wirtualnych przytuleń. Pierwszym Najmilszym Miastem został Bytom. W finale, oprócz Bytomia, znalazł się Ostrów Wielkopolski i Rawa Mazowiecka.