Kompania Piwowarska zaprasza na Warszawski Festiwal Kultury Piwnej w dniach 29-29.09.2013 roku.
Choć pewnie wielu by chciało, nie każdy może się wybrać na Oktoberfest. Dlatego Kompania Piwowarska postanowiła zorganizować wielkie święto piwoszy w centrum Polski. Już 26 września na błoniach Stadionu Narodowego rozpocznie się Warszawski Festiwal Kultury Piwnej. Potrwa 4 dni, a w programie znajdzie się piwna edukacja, koncerty, doskonałe jedzenie i oczywiście degustacja chmielowego napoju oraz cydru. Wstęp na imprezę jest bezpłatny.
Warszawski Festiwal Kultury Piwnej to pierwsza w stolicy impreza piwna na tak dużą skalę. Jej organizator – Kompania Piwowarska, która jest liderem polskiego rynku piwa – chce w ten sposób budowa kulturę piwną i szerzyć wiedzę na temat złocistego trunku. Dzięki temu wydarzeniu mieszkańcy stolicy i przyjezdni w ostatni weekend września będą mogli poczuć się jak w Monachium podczas największego europejskiego święta piwa, czyli Oktoberfestu.
– Zdecydowaliśmy się na zorganizowanie Festiwalu w formule innej niż zwykła biesiada piwna. Słowo „kultura” w nazwie ma kluczowe znaczenie. Chcemy pokazać, jak pasjonującym tematem jest piwo i sposób jego warzenia; udowodnić, że piwem można się delektować, że jest ono towarzyszem miłych chwil – opowiada Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji z Kompanii Piwowarskiej. – Liczymy na to, że nasza impreza dzięki atrakcyjnemu programowi przyciągnie nie tylko zagorzałych piwoszy, ale także okazjonalnych konsumentów piwa.
Szkolenia, degustacje i piwne smakołyki
Jakie atrakcje czekają na gości Festiwalu? Jedną z nich jest strefa Ambasadorów Piwa, w której zainteresowani będą mogli m.in. poznać proces produkcji piwa, przekonać się, jak wygląda chmiel i słód, czy obejrzeć wystawę poświęconą historii browarnictwa. Każdy, kto pod okiem specjalisty symbolicznie uwarzy piwo, otrzyma certyfikat potwierdzający tę umiejętność. W namiocie Ambasadorów Piwa będzie można wypróbować aplikację mobilną „Sprawdź promile”, która działa jak podręczny alkomat w telefonie. Niewątpliwie ciekawa będzie możliwość doświadczenia, jak alkohol wpływa na organizm, bez konieczności wypicia choćby kropli piwa. Pomogą w tym alkogogle, czyli specjalne okulary, które imitują widzenie świata po spożyciu alkoholu.
Po zapoznaniu się z procesem produkcji chmielowego napoju nie pozostanie nic innego jak przejść do jego degustacji. W strefie piwnej uczestnicy Festiwalu będą mogli spróbować wszystkich marek Kompanii Piwowarskiej – tych produkowanych w Polsce i importowanych – jak również wybranych piw z browarów należących do Grupy SABMiller na całym świecie. Przygotowano także krótkie warsztaty sensoryczne, które pozwolą dowiedzieć się, jak prawidłowo degustować różne gatunki piwa i z jakimi potrawami najlepiej je łączyć. Mimo że strefa nosi nazwę „piwnej”, nie zabraknie w niej cydru Green Mill Cider, który KP wprowadziła do swojej oferty latem tego roku. W Polsce cydr jest jeszcze mało znany, a Festiwal stwarza doskonałą okazję, aby zapoznać się z zaletami tego orzeźwiającego napoju alkoholowego, powstającego w wyniku fermentacji jabłek. To dobra wiadomość szczególnie dla osób, które nie przepadają za piwem albo nie mogą go pić ze względów zdrowotnych, np. z powodu nietolerancji glutenu.
Żeby świeżo nabytą wiedzę można było spożytkować w praktyce, tuż obok strefy piwnej stanie strefa gastronomiczna. Amatorzy biesiadnego jedzenia i typowych piwnych przekąsek na pewno będą zadowoleni, ale i miłośnicy lżejszej kuchni i bardziej wyrafinowanych potraw znajdą tam coś dla siebie. Za stronę gastronomiczną Festiwalu odpowiedzialny jest bowiem Artur Jarczyński, właściciel wielu znanych warszawskich lokali takich jak Der Elefant, U Szwejka, St. Antonio, Kompania Piwna czy Jeff’s. Dania zaproponowane w festiwalowym menu zostaną tak dobrane, by pasowały do poszczególnych gatunków chmielowego napoju serwowanego podczas imprezy. Takie podejście do piwa promuje – ze względu na bogactwo i różnorodność wariantów – szczególnie Kolekcja Premium Książęcego.
Tyskie świętuje
Tyskie, które obchodzi właśnie swoje 400. urodziny. Dlatego na terenie imprezy powstanie obszerna strefa Tyskiego, której centralnym punktem będzie tank. Dzięki technologii tanków goście festiwalu będą mogli cieszyć się wyjątkowym smakiem piwa tuż po jego uwarzeniu – tak jak cztery wieki temu. Na uczestników imprezy czekają także konkursy związane z historią browaru w Tychach, animacje sensoryczne i kurs nalewania piwa z tanka. Każdego dnia o godzinie 16.13 zostanie wzniesiony uroczysty toast urodzinowy Tyskiego. W ten właśnie sposób marka zwieńczy celebrowanie 400-lecie historii browarnictwa w Polsce.
Warszawski Festiwal Kultury Piwnej nie obejdzie się bez dobrej muzyki. Koncerty będą odbywać się codziennie, a zagrają m.in. Enej i PIERSI. O warszawski klimat zadbają natomiast lokalne zespoły, na czele ze Staśkiem Wielankiem i jego Kapelą.
Szczegółowe informacje o programie imprezy można uzyskać na stronie www.wfkp.pl
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 34,5 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 6,4 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Informacje prasowe
Choć pewnie wielu by chciało, nie każdy może się wybrać na Oktoberfest. Dlatego Kompania Piwowarska postanowiła zorganizować wielkie święto piwoszy w centrum Polski. Już 26 września na błoniach Stadionu Narodowego rozpocznie się Warszawski Festiwal Kultury Piwnej. Potrwa 4 dni, a w programie znajdzie się piwna edukacja, koncerty, doskonałe jedzenie i oczywiście degustacja chmielowego napoju oraz cydru. Wstęp na imprezę jest bezpłatny.
Warszawski Festiwal Kultury Piwnej to pierwsza w stolicy impreza piwna na tak dużą skalę. Jej organizator – Kompania Piwowarska, która jest liderem polskiego rynku piwa – chce w ten sposób budowa kulturę piwną i szerzyć wiedzę na temat złocistego trunku. Dzięki temu wydarzeniu mieszkańcy stolicy i przyjezdni w ostatni weekend września będą mogli poczuć się jak w Monachium podczas największego europejskiego święta piwa, czyli Oktoberfestu.
– Zdecydowaliśmy się na zorganizowanie Festiwalu w formule innej niż zwykła biesiada piwna. Słowo „kultura” w nazwie ma kluczowe znaczenie. Chcemy pokazać, jak pasjonującym tematem jest piwo i sposób jego warzenia; udowodnić, że piwem można się delektować, że jest ono towarzyszem miłych chwil – opowiada Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji z Kompanii Piwowarskiej. – Liczymy na to, że nasza impreza dzięki atrakcyjnemu programowi przyciągnie nie tylko zagorzałych piwoszy, ale także okazjonalnych konsumentów piwa.
Szkolenia, degustacje i piwne smakołyki
Jakie atrakcje czekają na gości Festiwalu? Jedną z nich jest strefa Ambasadorów Piwa, w której zainteresowani będą mogli m.in. poznać proces produkcji piwa, przekonać się, jak wygląda chmiel i słód, czy obejrzeć wystawę poświęconą historii browarnictwa. Każdy, kto pod okiem specjalisty symbolicznie uwarzy piwo, otrzyma certyfikat potwierdzający tę umiejętność. W namiocie Ambasadorów Piwa będzie można wypróbować aplikację mobilną „Sprawdź promile”, która działa jak podręczny alkomat w telefonie. Niewątpliwie ciekawa będzie możliwość doświadczenia, jak alkohol wpływa na organizm, bez konieczności wypicia choćby kropli piwa. Pomogą w tym alkogogle, czyli specjalne okulary, które imitują widzenie świata po spożyciu alkoholu.
Po zapoznaniu się z procesem produkcji chmielowego napoju nie pozostanie nic innego jak przejść do jego degustacji. W strefie piwnej uczestnicy Festiwalu będą mogli spróbować wszystkich marek Kompanii Piwowarskiej – tych produkowanych w Polsce i importowanych – jak również wybranych piw z browarów należących do Grupy SABMiller na całym świecie. Przygotowano także krótkie warsztaty sensoryczne, które pozwolą dowiedzieć się, jak prawidłowo degustować różne gatunki piwa i z jakimi potrawami najlepiej je łączyć. Mimo że strefa nosi nazwę „piwnej”, nie zabraknie w niej cydru Green Mill Cider, który KP wprowadziła do swojej oferty latem tego roku. W Polsce cydr jest jeszcze mało znany, a Festiwal stwarza doskonałą okazję, aby zapoznać się z zaletami tego orzeźwiającego napoju alkoholowego, powstającego w wyniku fermentacji jabłek. To dobra wiadomość szczególnie dla osób, które nie przepadają za piwem albo nie mogą go pić ze względów zdrowotnych, np. z powodu nietolerancji glutenu.
Żeby świeżo nabytą wiedzę można było spożytkować w praktyce, tuż obok strefy piwnej stanie strefa gastronomiczna. Amatorzy biesiadnego jedzenia i typowych piwnych przekąsek na pewno będą zadowoleni, ale i miłośnicy lżejszej kuchni i bardziej wyrafinowanych potraw znajdą tam coś dla siebie. Za stronę gastronomiczną Festiwalu odpowiedzialny jest bowiem Artur Jarczyński, właściciel wielu znanych warszawskich lokali takich jak Der Elefant, U Szwejka, St. Antonio, Kompania Piwna czy Jeff’s. Dania zaproponowane w festiwalowym menu zostaną tak dobrane, by pasowały do poszczególnych gatunków chmielowego napoju serwowanego podczas imprezy. Takie podejście do piwa promuje – ze względu na bogactwo i różnorodność wariantów – szczególnie Kolekcja Premium Książęcego.
Tyskie świętuje
Tyskie, które obchodzi właśnie swoje 400. urodziny. Dlatego na terenie imprezy powstanie obszerna strefa Tyskiego, której centralnym punktem będzie tank. Dzięki technologii tanków goście festiwalu będą mogli cieszyć się wyjątkowym smakiem piwa tuż po jego uwarzeniu – tak jak cztery wieki temu. Na uczestników imprezy czekają także konkursy związane z historią browaru w Tychach, animacje sensoryczne i kurs nalewania piwa z tanka. Każdego dnia o godzinie 16.13 zostanie wzniesiony uroczysty toast urodzinowy Tyskiego. W ten właśnie sposób marka zwieńczy celebrowanie 400-lecie historii browarnictwa w Polsce.
Warszawski Festiwal Kultury Piwnej nie obejdzie się bez dobrej muzyki. Koncerty będą odbywać się codziennie, a zagrają m.in. Enej i PIERSI. O warszawski klimat zadbają natomiast lokalne zespoły, na czele ze Staśkiem Wielankiem i jego Kapelą.
Szczegółowe informacje o programie imprezy można uzyskać na stronie www.wfkp.pl
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 34,5 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 6,4 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Informacje prasowe