Do akcji Dzień Darmowej Dostawy, która odbędzie się 2 grudnia br., przystąpiło ponad 2400 sklepów. Zakupów bez naliczania kosztów przesyłki będzie można dokonywać w godzinach od 00:01 do 23:59. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: Dom i Ogród, Odzież dodatki, Obuwie, Dla Dzieci i Sport.
Tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy, organizowany po raz czwarty przez serwis eKomercyjnie.pl, przypada na ten sam dzień co bardzo znany Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Obie internetowe akcje odbywają się w poniedziałek 2 grudnia 2013.
Na oficjalnej stronie www.dziendarmowejdostawy.pl można zapoznać się z listą sklepów, które przyłączają się do akcji. Najwięcej zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (18,4%), „Uroda i zdrowie” (11,9%), „Odzież, dodatki” (11,4%), „Dla Dzieci” (7,5%) oraz „Sport” (5,4%).
Jak mówi Krzysztof Bartnik, prezes eKomercyjnie.pl, z roku na rok Dzień Darmowej Dostawy zyskuje coraz większą popularność:
- Tym samym w kalendarzu polskiej branży e-commerce, jak i świadomości Internautów, już chyba na dobre zagościło święto zakupów internetowych. Dzięki współpracy firm z całego sektora mamy dużą szansę na wykreowanie wydarzenia na miarę Cyber Monday, które co roku odbywa się w Stanach Zjednoczonych. I cały czas robimy wszystko, by ten cel zrealizować – dodaje.
Akcję wspierają nie tylko sklepy, ale także firmy świadczące usługi dla branży e-commerce, co pozwala na konsolidację całej branży i wzrost udziału handlu internetowego w całym handlu detalicznym. Polska jest zaliczana do grupy jednych z najszybciej rozwijających się Państw w tym zakresie w Europie (e-handel rośnie nad Wisłą w tempie ponad 20% rocznie).