TREŚĆ SPONSOROWANA

Jak wybrać odpowiedni tłuszcz w kuchni?

Tłuszcz jest bardzo ważnym elementem każdej kuchni. W końcu to nośnik smaku, tak więc nie może go zabraknąć. Ale… czy próbowaliście kiedyś usmażyć coś na wodzie? No właśnie - nie da się, do tego typu obróbki termicznej również niezbędny jest tłuszcz, który pozwoli nam równomiernie i w kontrolowany sposób przyrządzić danie. Jednak tłuszcz w kuchni to nie tylko kwestia techniczna, ale przede wszystkim - zdrowotna! Jak wybrać ten odpowiedni, by spełniał wszystkie pożądane warunki?

         
ocena: 0/5 głosów: 0
Jak wybrać odpowiedni tłuszcz w kuchni?
Odpowiedź jest zaskakująco prosta, a w maju wręcz kwitnie tuż za naszymi oknami. Olej rzepakowy – łatwo dostępny, rodzimy tłuszcz, który zyskał miano „oliwy północy”.

Jest on nie tylko doskonałym tłuszczem do smażenia czy pieczenia, to sprawdzony dodatek również do sałatek. Jego dużą przewagą nad innymi tłuszczami jest to, że jest odporny na działanie wysokich temperatur. Z tego powodu jest bezpieczny podczas smażenia – na patelni może być on używany przez ok. 30 minut, natomiast przy głębokim smażeniu np. we frytkownicy czas jednorazowej obróbki może wynosić do ok. 5 godzin. Poza dobrą wytrzymałością na zmiany termiczne zachodzące podczas smażenia warto zwrócić uwagę nie tylko na stabilność smaku i zapachu, ale przede wszystkim na jego neutralność. Rafinowany olej rzepakowy jest NEUTRALNY w smaku i zapachu, co czyni go idealną bazą do marynat czy jako dodatek do ciast typu biszkoptowo-tłuszczowego. Trzeba tu bowiem pamiętać, że olej rzepakowy ze względu na dobre właściwości wypiekowe idealnie sprawdza się w pieczeniu ciast jako zamiennik masła i margaryny. Nie można zapomnieć o sztandarowym sosie, którego uwielbiają chyba wszyscy - mowa oczywiście o majonezie. Olej rzepakowy jest doskonałym emulgatorem - umożliwia powstanie emulsji oraz zapewnia jej trwałość – dlatego doskonale nadaje się do przygotowania tego sosu. Olej rzepakowy to nie tylko doskonały wybór pod kątem stricte kulinarnym. Wachlarz właściwości korzystnie wpływających na nasze zdrowie nie może być tu pominięty.



Olej rzepakowy, także ten rafinowany, ma bardzo wysoką zawartość niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), czyli kwasów omega-6 i omega-3.Stanowią one aż 30% jego składu. Zawartość omega-3 jest aż 10 razy więkza niż w popularnej oliwie z oliwek, a omega-6 dwukrotnie większa. Na uwagę zasługuje także fakt, że stosunek tych kwasów do siebie wynosi 2:1 i jest on idealny z punktu widzenia żywieniowego. Zaleca się spożywanie 2 łyżek oleju rzepakowego dziennie, ponieważ to właśnie już taka ilość całkowicie pokrywa zapotrzebowanie fizjologiczne człowieka na kwas alfa-linolenowy z rodziny omega-3.



Poza tym, że sam jest naturalnym źródłem witaminy E i K, olej rzepakowy jest odpowiedzialny za transport i wchłanianie witamin tłuszczo-rozpuszczalnych, takich jak witamina A, D, E i K. Te dwie ostatnie są bardzo ważne dla naszego organizmu. Witamina E pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym, a witamina K przyczynia się do prawidłowego krzepnięcia krwi i utrzymania zdrowych kości. Dlatego bardzo istotne jest, aby olej rzepakowy był stałym dodatkiem do sałatek ze świeżych warzyw, a nawet koktajli owocowych. Dzięki temu mamy pewność, że to, co w tych daniach najcenniejsze (wartości odżywcze), zostanie przyswojone przez nasz organizm.
Olej rzepakowy to uzasadniony wybór. Jest powszechnie dostępny, idealny z punktu technicznego wykorzystania w kuchni, a przede wszystkim ma korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Więcej informacji można znaleźć na stronie https://olejrzepakowy.com i na facebooku www.facebook.com/olej.rzepakowy.skarbem.europy


Treść niniejszej kampanii promocyjnej wyraża poglądy wyłącznie jej autora, za którą ponosi on bezwzględną odpowiedzialność. Komisja Europejska ani Europejska Agencja Wykonawcza ds. Badań Naukowych (REA) nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za potencjalne wykorzystanie zawartych w niej informacji.


Artykuł powstał w ramach kampanii "Olej rzepakowy skarbem Europy"