Dziesięć etapów. Dwadzieścia finałowych prac i setki nadesłanych zgłoszeń. Jury konkursowe, w składzie m.in. Tomasza Sikory, cenionego fotografika oraz znanego z programu TV You can dance choreografa i tancerza Agustina Egurrola, miało ciężki orzech do zgryzienia. Poziom finałowych prac był niezwykle wysoki, a każda z nich stanowiła gotowy projekt, zawierający zarówno ikonografię, jak i tekst reklamowy. Ostatecznie przyznano dwa pierwsze miejsca ex-aequo oraz dwa wyróżnienia.
Główną nagrodę zdobyli: Łukasz Berliński (24 lata) z pracą „Gdy robi się gorąco…” oraz Dorota Szymczyk (24 lata) z pracą „Czarno na białym: najlepsze”. To właśnie oni, wraz z osobami towarzyszącymi, odbędą sześciodniową podróż do Puerto Rico.
W przypadku Łukasza Berlińskiego i „Gdy robi się gorąco…”, za reklamę alkoholu poprzez afirmację miłości i życia. Zdaniem Agustina Egurroli: „Praca Łukasza to reklama absolutnie działająca na latynoskie zmysły. Po jej obejrzeniu każdy facet bez wahania chciałby sięgnąć po Mojito. Nie da się lepiej zareklamować Mojito niż poprzez odwołanie do zapachu skóry kobiety i kostki zimnego lodu”. Egurrola wie, o czym mówi – w jego żyłach płynie gorąca kubańska krew. „Mojito kojarzy mi się bezwarunkowo z Kubą, dlatego szukałem prac, które nawiązują w jakikolwiek sposób do tego miejsca. Chciałem wybrać pomysł, jakiego wcześniej nie widziałem.” – dodaje Agustin Egurrola.
Praca „Czarno na białym: najlepsze” Doroty Szymczyk to projekt, który nagrodzony został za szczególnie ciekawą i nietypową estetykę, która zdaniem Tomasza Sikory „przez swoją pozorną prostotę zatrzymuje uwagę i wciąga nas w świat samby i tańca”.
Główna nagroda – podróż do Puerto Rico, nie jest przypadkowa. Właśnie tam, w 1930 roku rodzina Bacardi założyła linię produkcyjną rumu Bacardi Superior - obecnie największą destylarnię rumu Premium na świecie. Obok niej powstał ośrodek Casa Bacardi – interaktywne muzeum ukazujące szlachetną historię rodziny i słynnego trunku. Puerto Rico jest także niezwykle popularnym miejscem turystycznym.
Kreatywność i innowacyjne podejście do reklamy alkoholu pozostałych finalistów sprawiły, że organizator konkursu Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o. zdecydował się przyznać dodatkowo dwa wyróżnienia. Otrzymali je: Jacek Fiszer (24 lata) za grafikę „Bacardi Mojito, doskonały owoc ewolucji” oraz Tomasz Banach (27 lat) za „Born mixed”. Wyróżnieni otrzymają nagrodę specjalną - iPod Touch 16 GB firmy Apple.
Konkurs „Przez Bacardi Mojito do Puerto Rico” rozpoczął się w październiku, a wieść o nim szybko rozniosła się pośród osób tworzących grafikę. Proces wyłaniania najefektowniejszych prac przebiegał dwutorowo. Najciekawsze projekty wybierali równolegle internauci i członkowie Jury. Wybrani przez internautów finaliści każdego z dziesięciu etapów otrzymali superszybkie, kultowe komputery Apple’a – nowoczesne MacBooki.
Główną nagrodę zdobyli: Łukasz Berliński (24 lata) z pracą „Gdy robi się gorąco…” oraz Dorota Szymczyk (24 lata) z pracą „Czarno na białym: najlepsze”. To właśnie oni, wraz z osobami towarzyszącymi, odbędą sześciodniową podróż do Puerto Rico.
W przypadku Łukasza Berlińskiego i „Gdy robi się gorąco…”, za reklamę alkoholu poprzez afirmację miłości i życia. Zdaniem Agustina Egurroli: „Praca Łukasza to reklama absolutnie działająca na latynoskie zmysły. Po jej obejrzeniu każdy facet bez wahania chciałby sięgnąć po Mojito. Nie da się lepiej zareklamować Mojito niż poprzez odwołanie do zapachu skóry kobiety i kostki zimnego lodu”. Egurrola wie, o czym mówi – w jego żyłach płynie gorąca kubańska krew. „Mojito kojarzy mi się bezwarunkowo z Kubą, dlatego szukałem prac, które nawiązują w jakikolwiek sposób do tego miejsca. Chciałem wybrać pomysł, jakiego wcześniej nie widziałem.” – dodaje Agustin Egurrola.
Praca „Czarno na białym: najlepsze” Doroty Szymczyk to projekt, który nagrodzony został za szczególnie ciekawą i nietypową estetykę, która zdaniem Tomasza Sikory „przez swoją pozorną prostotę zatrzymuje uwagę i wciąga nas w świat samby i tańca”.
Główna nagroda – podróż do Puerto Rico, nie jest przypadkowa. Właśnie tam, w 1930 roku rodzina Bacardi założyła linię produkcyjną rumu Bacardi Superior - obecnie największą destylarnię rumu Premium na świecie. Obok niej powstał ośrodek Casa Bacardi – interaktywne muzeum ukazujące szlachetną historię rodziny i słynnego trunku. Puerto Rico jest także niezwykle popularnym miejscem turystycznym.
Kreatywność i innowacyjne podejście do reklamy alkoholu pozostałych finalistów sprawiły, że organizator konkursu Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o. zdecydował się przyznać dodatkowo dwa wyróżnienia. Otrzymali je: Jacek Fiszer (24 lata) za grafikę „Bacardi Mojito, doskonały owoc ewolucji” oraz Tomasz Banach (27 lat) za „Born mixed”. Wyróżnieni otrzymają nagrodę specjalną - iPod Touch 16 GB firmy Apple.
Konkurs „Przez Bacardi Mojito do Puerto Rico” rozpoczął się w październiku, a wieść o nim szybko rozniosła się pośród osób tworzących grafikę. Proces wyłaniania najefektowniejszych prac przebiegał dwutorowo. Najciekawsze projekty wybierali równolegle internauci i członkowie Jury. Wybrani przez internautów finaliści każdego z dziesięciu etapów otrzymali superszybkie, kultowe komputery Apple’a – nowoczesne MacBooki.
Gość