Nowy serwis dla rzucających palenie

W sieci ruszył nowy serwis skierowany do osób, które chcą zerwać z nałogiem nikotynowym.

         
ocena: 4/5 głosów: 1
Nowy serwis dla rzucających palenie
www.rzuc.to stanowi kluczową część ogólnopolskiej kampanii społecznej, motywującej ludzi do rzucenia palenia. Organizatorem kampanii medialnej jest firma QST Marketing Group, a patronem - firma Johnson&Johnson. Akcja związana jest ze Światowym Dniem Bez Papierosa, który przypada corocznie 31 maja. Oprócz kampanii w Internecie, akcja Rzuć.to prowadzona jest także za pośrednictwem kilku innych kanałów informacyjnych m.in. na 1200 billboardach pokazujących urnę grobową oraz w spotach radiowych i telewizyjnych.

Internetowe serwisy społecznościowe cieszą się obecnie ogromnym powodzeniem wśród użytkowników sieci. Coraz popularniejsze stają się serwisy tematyczne, które jednoczą osoby posiadające podobne zainteresowania, pracujące w jednej branży zawodowej itp. Okazuje się, że nie tylko tematyka biznesowa, czy towarzyska podbija sieć – obecnie także zdrowie jest kwestią, wokół której coraz chętniej skupiają się użytkownicy Internetu. Nic więc dziwnego, iż serwisy wykorzystujące elementy Web.2.0 budzą coraz większe zainteresowanie w branży farmamarketingu – są one doskonałym narzędziem marketingowym (zwiększają świadomość marki oraz sprzedaż), w którym drzemie olbrzymi potencjał. Można zaobserwować, iż firmy farmaceutyczne zaczynają go skutecznie wykorzystywać.

Dzięki serwisowi Rzuć.to internauci mają okazję wymieniać się swoimi doświadczeniami w walce z nałogiem nikotynowym, motywować się i udzielać sobie wzajemnego wsparcia w procesie rzucania palenia np. na internetowym forum. Na stronie internetowej znalazły się także interesujące artykuły, czy ciekawostki, dotyczące zrywania z nałogiem nikotynowym. Dodatkowo strona ma także charakter ekspercki – użytkownicy serwisu mogą zadawać nurtujące ich pytania specjaliście medycznemu, który drogą elektroniczną udzieli im na nie odpowiedzi. Poprzez serwis internauta będzie mógł także zakupić preparaty, ułatwiające mu rzucenie palenia (zawierające nikotynę medyczną).

Rzuc.to jest serwisem o charakterze otwartym – oznacza to, iż każdy kto chce przy jego pomocy rozpocząć walkę ze swoim nałogiem, może sam w dowolnym momencie przystąpić do jego społeczności. Po zalogowaniu się w serwisie, użytkownik tworzy swój profil, który jest widoczny dla innych osób zalogowanych na stronie (dzięki temu pozostali użytkownicy śledzą jego stopniowe zmagania z nałogiem). Otrzymuje także możliwość uczestniczenia w internetowym, indywidualnym programie terapeutycznym, pomagającym mu rzucić palenie. To jedyny taki program na rynku – całkowicie darmowy i spersonalizowany. Każdy kto zechce wziąć udział w programie, będzie otrzymywał na swoją skrzynkę pocztową maile z wskazówkami jak krok po kroku postępować, by raz na zawsze skończyć z nałogiem. Co więcej, ma także okazję zachęcić kogoś ze swojego otoczenia do wspólnego rzucania palenia, poprzez wysłanie mu zaproszenia do serwisu.

Opracowała Kamila Sobolewska (Active Pharma Sp.z o.o.)