Illy to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek kawy na świecie. I nieliczna, która ma nierozerwalne więzi ze sztuką. Czerwone logo illy pojawia się tam, gdzie mowa o współczesnym designie, architekturze i fotografii. Tym razem illy robi ukłon w stronę X muzy. Dostępna właśnie na polskim rynku nowa limitowana edycja filiżanek do espresso i cappuccino, ozdobiona reprodukcjami plakatów z filmów mistrza Pedro Almodovara, to prawdziwa uczta dla pasjonatów kawy i entuzjastów kina.
illy, od kiedy sięgnąć pamięcią, szerzy kulturę picia kawy na świecie, podkreślając jednocześnie bliskie powiązania ze sztuką. W swojej działalności uwzględnia każdy, nawet najdrobniejszy element, który pozwoli cieszyć się filiżanką prawdziwego espresso.
Pierwsze spotkanie ze sztuką, illy rozpoczęło zapraszając Matteo Tuna, znanego i wybitnego włoskiego designera, do zaprojektowania filiżanki. Białe, idealnie wyprofilowane naczynie z małym uszkiem, które wyszło spod ręki mistrza stało się od tego momentu synonimem wysmakowanego gustu.
Mateo Tuna całkiem nieświadomie, dał początek, jednej z najciekawszych kolekcji ostatnich lat. Co roku bowiem, filiżanki illy proponowane są w nowych wersjach, zdobionych przez prace najbardziej znanych i cenionych artystów oraz projektantów.
Nie sposób wymienić wszystkich twórców, którzy współpracowali z illy, ale można przywołać kilka nazwisk, by mieć pogląd, jak wielokulturowe i ponadczasowe wartości wyznaje koncern illy. Ekskluzywne serie dekoracyjnych filiżanek tworzyli między innymi: młody, uznany architekt Rufus Willis, czołowy przedstawiciel arte povera Jannis Kounelli, ceniony rzeźbiarz i rysownik Jan Fabre, wybitny fotograf Sebastiao Salgado oraz kultowy twórca pop – artu James Rosenquist.
Tym razem illy zrobiło ukłon w stronę X muzy. Współpraca z nieszablonowym, szalenie barwnym i skandalizującym hiszpańskim reżyserem Pedro Almodovarem, po raz kolejny daje dowód, jak otwarta na współczesną sztukę jest illycaffe.
Kino Pedro Almodovara to za każdym razem historie opowiedziane wielowymiarowo, na kilku płaszczyznach. To fascynujące postaci, odważnie poprowadzone przez reżysera - wizjonera. Bliskie są mu tematy przemian społecznych, problemy przemocy i wyobcowania jednostki, ale przede wszystkim najlepiej zna się na emocjach i uczuciach kobiet. To właśnie kobiety, stały się dla Almodovara najbardziej inspirującym tematem twórczości.
Najnowsza limitowana edycja filiżanek illy jest prawdziwym hołdem złożonym wybitnemu hiszpańskiemu reżyserowi. Każda z sześciu małych filiżanek ozdobiona jest reprodukcją plakatu, który podczas premiery promował film.
Sześć tytułów, sześć filiżanek, sześć doskonale skrojonych projektów.
Dla znawców filmografii Almodovara tytuły powiedzą wszystko. W zestawie znajdziemy filiżanki ozdobione grafiką z takich filmów jak: „Kwiat mojego sekretu”, „Złe wychowanie”, „Wysokie obcasy”, „Zwiąż mnie”, „Volver” oraz „Kobiety na skraju załamania nerwowego”.
Dla tych, którzy nie spotkali się jeszcze z filmografią Almodovara (chociaż to mało prawdopodobne) nowa kolekcja filiżanek illy z pewnością okaże się impulsem do poznania twórczości tego znakomitego reżysera.
Zestaw sześciu filiżanek Almodovara kosztuje około 350zł
illy, od kiedy sięgnąć pamięcią, szerzy kulturę picia kawy na świecie, podkreślając jednocześnie bliskie powiązania ze sztuką. W swojej działalności uwzględnia każdy, nawet najdrobniejszy element, który pozwoli cieszyć się filiżanką prawdziwego espresso.
Pierwsze spotkanie ze sztuką, illy rozpoczęło zapraszając Matteo Tuna, znanego i wybitnego włoskiego designera, do zaprojektowania filiżanki. Białe, idealnie wyprofilowane naczynie z małym uszkiem, które wyszło spod ręki mistrza stało się od tego momentu synonimem wysmakowanego gustu.
Mateo Tuna całkiem nieświadomie, dał początek, jednej z najciekawszych kolekcji ostatnich lat. Co roku bowiem, filiżanki illy proponowane są w nowych wersjach, zdobionych przez prace najbardziej znanych i cenionych artystów oraz projektantów.
Nie sposób wymienić wszystkich twórców, którzy współpracowali z illy, ale można przywołać kilka nazwisk, by mieć pogląd, jak wielokulturowe i ponadczasowe wartości wyznaje koncern illy. Ekskluzywne serie dekoracyjnych filiżanek tworzyli między innymi: młody, uznany architekt Rufus Willis, czołowy przedstawiciel arte povera Jannis Kounelli, ceniony rzeźbiarz i rysownik Jan Fabre, wybitny fotograf Sebastiao Salgado oraz kultowy twórca pop – artu James Rosenquist.
Tym razem illy zrobiło ukłon w stronę X muzy. Współpraca z nieszablonowym, szalenie barwnym i skandalizującym hiszpańskim reżyserem Pedro Almodovarem, po raz kolejny daje dowód, jak otwarta na współczesną sztukę jest illycaffe.
Kino Pedro Almodovara to za każdym razem historie opowiedziane wielowymiarowo, na kilku płaszczyznach. To fascynujące postaci, odważnie poprowadzone przez reżysera - wizjonera. Bliskie są mu tematy przemian społecznych, problemy przemocy i wyobcowania jednostki, ale przede wszystkim najlepiej zna się na emocjach i uczuciach kobiet. To właśnie kobiety, stały się dla Almodovara najbardziej inspirującym tematem twórczości.
Najnowsza limitowana edycja filiżanek illy jest prawdziwym hołdem złożonym wybitnemu hiszpańskiemu reżyserowi. Każda z sześciu małych filiżanek ozdobiona jest reprodukcją plakatu, który podczas premiery promował film.
Sześć tytułów, sześć filiżanek, sześć doskonale skrojonych projektów.
Dla znawców filmografii Almodovara tytuły powiedzą wszystko. W zestawie znajdziemy filiżanki ozdobione grafiką z takich filmów jak: „Kwiat mojego sekretu”, „Złe wychowanie”, „Wysokie obcasy”, „Zwiąż mnie”, „Volver” oraz „Kobiety na skraju załamania nerwowego”.
Dla tych, którzy nie spotkali się jeszcze z filmografią Almodovara (chociaż to mało prawdopodobne) nowa kolekcja filiżanek illy z pewnością okaże się impulsem do poznania twórczości tego znakomitego reżysera.
Zestaw sześciu filiżanek Almodovara kosztuje około 350zł