Ulubiona oranżada Polaków wg Pentora

  • 1

Instytucja badania opinii publicznej Pentor sprawdziła, jaka oranżada zdaniem Konsumentów jest najlepsza. Liderem rankingu okazała się oranżada HELLENA.

         
ocena: 4/5 głosów: 2
Ulubiona oranżada Polaków wg Pentora
Zgodnie z wynikami przeprowadzonego w pierwszym kwartale 2009 roku badania ilościowego „Najlepsza oranżada zdaniem konsumentów” oranżadę przynajmniej od czasu do czasu pije aż 47% Polaków powyżej 15 roku życia.
41% z nich jako ulubioną markę tego napoju zdecydowanie wskazuje HELLENĘ. Dla porównania, inne marki mogą liczyć na zaufanie rzędu najwyżej 19%. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1033 Polaków.

„Źródłem sukcesu oranżad HELLENA jest jej jakość, najwyższa dostępna obecnie na rynku – powiedziała Magdalena Jędrzejczak, Brand Manager HELLENY – Pentor wykazał, że nasze napoje smakują mieszkańcom miejscowości różnej wielkości i reprezentującym rozmaite klasy społeczne. To oznacza, że udało nam się stworzyć napój naprawdę uniwersalny – i z tego jesteśmy dumni.

Badania Pentora obaliły kilka mitów. Między innymi ten, że po oranżadę sięgają przede wszystkim dojrzałe osoby, które pamiętają jej smak z dzieciństwa. Otóż okazuje się, że oprócz czterdziestoparolatków jedną z najsilniejszych grup miłośników oranżad HELLENA stanowią osoby do 29 roku życia (28%). Ciekawie rozkłada się również popularność tej marki w różnych grupach zawodowych. Jak pokazują wyniki badań, najwięcej jej fanów znajduje się wśród gospodyń domowych, robotników i rolników, ale także – studentów. Szczególnie chętnie sięgają po nią mieszkańcy miast do 200 tys. mieszkańców.

Po upadku PRL-u to właśnie HELLENA ponownie wprowadziła na rynek ulubiony napój poprzedniej epoki. Mimo że wkrótce oranżada znalazła się w ofercie również innych firm spożywczych, przez wiele lat HELLENA pozostawała nieprzerwanie liderem kategorii. Tak jest i obecnie. Udziały należącej do portfela Jutrzenki Colian marki w rynku tradycyjnym wyniosły odpowiednio 25,9% pod względem wartościowym i 15,5% pod względem ilościowym.
Zaufanie pokładane w marce HELLENA konsumenci potwierdzają nie tylko podczas badań prowadzonych przez Pentora, ale również inną, cieszącą się prestiżem instytucję badawczą –
TNS OBOP. To właśnie na podstawie rankingu najciekawszych produktów na polskim rynku przeprowadzonego przez Ośrodek Badania Opinii Publicznej oranżadom Hellena przyznano niedawno tytuł „Produkt Roku 2009”.