W pierwszych ośmiu miesiącach roku (styczeń – sierpień 2008) Kompania Piwowarska (KP) odnotowała dobre wyniki sprzedaży w obliczu względnego spowolnienia na polskim rynku piwa. Sprzedaż KP na rynku krajowym wyniosła 10,7 miliona hektolitrów. Osiągnięty w tym czasie wzrost sprzedaży rzędu 7,2% (wzrost organiczny, bez wyników Browaru Belgia wyniósł 6,2%) jest znacznie wyższy niż średnia w branży (4,2%).
Cała polska branża piwa sprzedała łącznie 26,1 miliona hektolitrów, z czego 41,1% przypadło na Kompanię Piwowarską (udział KP w rynku wzrósł z 40%, który to poziom firma osiągnęła w tym samym czasie roku 2007).
W ciągu ośmiu miesięcy KP utrzymywała pozycję lidera w dziedzinie eksportu polskiego piwa; sprzedaż firmy za granicą wyniosła ponad 322 tysiące hektolitrów (wzrost o około 70%). Główne marki przeznaczone na eksport to Tyskie oraz Lech; były one wysyłane najczęściej do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Irlandii i do Niemiec.
”Na ostatnie wyniki polskiej branży piwowarskiej miały wpływ trzy (3) podstawowe czynniki, które łącznie przyczyniły się do tempa wzrostu wolniejszego niż w roku poprzednim. Po pierwsze: rynek piwa powoli zbliża się do naturalnego poziomu nasycenia, a spożycie na głowę mocno już przekroczyło europejską średnią. Po drugie: zmieniają się warunki pogodowe - temperatura powietrza w lecie była niższa od średniej za ostatnie 10 lat. Ponadto mamy do czynienia ze wzrostem cen towarzyszącym inflacji. Ciężka praca i zaangażowanie naszych pracowników po raz kolejny pozwoliły nam ukazać potęgę naszego portfela marek w warunkach zmieniającego się otoczenia, a Kompanii Piwowarskiej dalej się rozwijać w tempie znacznie szybszym niż rynek ”, powiedział Dieter Schulze, Dyrektor Generalny Kompanii Piwowarskiej, komentując wyniki osiągnięte przez firmę.
Jednym z najnowszych działań towarzyszących naszym markom było odświeżenie piwa Tyskie, które trafiło do sklepów w nowym opakowaniu, nadającym marce bardziej współczesny wygląd.
Tyskie wykazało się latem bardzo dużą aktywnością, wspierając polską reprezentację w piłce nożnej podczas Mistrzostw Europy EURO 2008. Wśród konsumentów rozdano ponad milion narodowych flag. Wielu kibiców gromadziło się na Tyskich Arenach Piłkarskich, wzniesionych w dużych miastach na czas EURO 2008.
Niedawno, podczas Igrzysk Olimpijskich w Pekinie polskim kibicom towarzyszyła marka Tyskie, sponsor Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Tyskie stało się wyłącznym partnerem sportowców zgodnie z zasadą, że „Nasze Najlepsze” wspiera najlepszych.
Wszystkie marki z portfela Kompanii Piwowarskiej osiągnęły w tym czasie bardzo dobre wyniki, zwłaszcza Peroni Nastro Azzurro, międzynarodowa marka premium, która potroiła sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. Tymczasem Redd’s wzmocnił pozycję lidera segmentu piw smakowych (wzrost o 18% względem tego samego okresu roku ubiegłego). Coraz większą popularność wśród konsumentów zdobywa również Lech Free, najlepiej sprzedająca się w Polsce marka piwa bezalkoholowego.
Cała polska branża piwa sprzedała łącznie 26,1 miliona hektolitrów, z czego 41,1% przypadło na Kompanię Piwowarską (udział KP w rynku wzrósł z 40%, który to poziom firma osiągnęła w tym samym czasie roku 2007).
W ciągu ośmiu miesięcy KP utrzymywała pozycję lidera w dziedzinie eksportu polskiego piwa; sprzedaż firmy za granicą wyniosła ponad 322 tysiące hektolitrów (wzrost o około 70%). Główne marki przeznaczone na eksport to Tyskie oraz Lech; były one wysyłane najczęściej do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Irlandii i do Niemiec.
”Na ostatnie wyniki polskiej branży piwowarskiej miały wpływ trzy (3) podstawowe czynniki, które łącznie przyczyniły się do tempa wzrostu wolniejszego niż w roku poprzednim. Po pierwsze: rynek piwa powoli zbliża się do naturalnego poziomu nasycenia, a spożycie na głowę mocno już przekroczyło europejską średnią. Po drugie: zmieniają się warunki pogodowe - temperatura powietrza w lecie była niższa od średniej za ostatnie 10 lat. Ponadto mamy do czynienia ze wzrostem cen towarzyszącym inflacji. Ciężka praca i zaangażowanie naszych pracowników po raz kolejny pozwoliły nam ukazać potęgę naszego portfela marek w warunkach zmieniającego się otoczenia, a Kompanii Piwowarskiej dalej się rozwijać w tempie znacznie szybszym niż rynek ”, powiedział Dieter Schulze, Dyrektor Generalny Kompanii Piwowarskiej, komentując wyniki osiągnięte przez firmę.
Jednym z najnowszych działań towarzyszących naszym markom było odświeżenie piwa Tyskie, które trafiło do sklepów w nowym opakowaniu, nadającym marce bardziej współczesny wygląd.
Tyskie wykazało się latem bardzo dużą aktywnością, wspierając polską reprezentację w piłce nożnej podczas Mistrzostw Europy EURO 2008. Wśród konsumentów rozdano ponad milion narodowych flag. Wielu kibiców gromadziło się na Tyskich Arenach Piłkarskich, wzniesionych w dużych miastach na czas EURO 2008.
Niedawno, podczas Igrzysk Olimpijskich w Pekinie polskim kibicom towarzyszyła marka Tyskie, sponsor Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Tyskie stało się wyłącznym partnerem sportowców zgodnie z zasadą, że „Nasze Najlepsze” wspiera najlepszych.
Wszystkie marki z portfela Kompanii Piwowarskiej osiągnęły w tym czasie bardzo dobre wyniki, zwłaszcza Peroni Nastro Azzurro, międzynarodowa marka premium, która potroiła sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. Tymczasem Redd’s wzmocnił pozycję lidera segmentu piw smakowych (wzrost o 18% względem tego samego okresu roku ubiegłego). Coraz większą popularność wśród konsumentów zdobywa również Lech Free, najlepiej sprzedająca się w Polsce marka piwa bezalkoholowego.