Jubileusz Pekpol Ostrołęka

Przypadający w tym roku jubileusz Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka” stanowi zwieńczenie pewnego okresu w działalności firmy.

         
ocena: 5/5 głosów: 1
Jubileusz Pekpol Ostrołęka
Wielkie zmiany
Pekpol jest firmą, której początki sięgają roku 1974, w którym to uruchomiono pierwszą produkcję. Zakład powstał na terenach kurpiowszczyzny, ówcześnie regionu bogatego w surowiec i tradycje. Do końca lat 90-tych była to firma nastawiona głównie na produkcję na rynek lokalny. Zmiana, nastąpiła wraz z przyłączeniem Polski do Unii Europejskiej. Chcąc stworzyć przedsiębiorstwo, które będzie w stanie konkurować na trudnym rynku wewnątrz unijnym, zarząd zakładów zdecydował się na kompleksową przebudowę firmy. Głównym celem było wykorzystanie nowoczesnej technologii oraz sprawdzonych receptur, do przygotowania znanych produktów o jeszcze lepszej jakości. ,,Osiągnięcie tego wymagało zaprojektowania zupełnie nowego cyklu produkcyjnego, dostosowanie zakładu do wymogów unijnych, wprowadzenie nowej wizualizacji opakowań dla naszych wyrobów.

Równie istotne jak nowe technologie, jest inwestycja w naszych pracowników. Nowoczesne maszyny oraz technika, wymagają wyszkolonej i skutecznej załogi, chętnie podnoszącej kwalifikacje. Mogę stwierdzić, że obecnie mamy już taki zespół, dzięki czemu możemy jeszcze lepiej wykorzystywać nasze moce produkcyjne. Daje to naszym pracownikom satysfakcję, ze swojej pracy a firmie pozwala na systematyczne wdrażanie nowych produktów.” - powiedział Tomasz Łączyński prezes Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka”.

Pekpol niejedno ma imię
Asortyment firmy z roku na rok, staje się coraz bardziej różnorodny. Wynika to ze stale rosnących oczekiwań klientów, jak i z systematycznie realizowanej strategii. Do najbardziej rozpoznawalnych produktów Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka” należą parówki Paryżanki oraz Balbinki – parówki dla dzieci. Marki te, oprócz uznania klientów uzyskały również szereg nagród oraz certyfikatów. W 2008 r. w Konsumenckim Konkursie Jakości Produktów, parówki Paryżanki otrzymały tytuł ,,Najlepsze w Polsce”. Natomiast w tym roku, Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, przyznało parówkom Balbinkom Pozytywną Opinię, uznając tym samym, że parówki te są bezpieczne dla dzieci powyżej 3 roku życia. Parówki Balbinki, są teraz jedynym produktem mięsnym w Polsce, który może poszczycić się tym certyfikatem. ,,Realizując strategię systematycznego rozwoju naszej oferty, wprowadziliśmy markę premium – Kurpiowska Chata. Do jej stworzenia wykorzystaliśmy zarówno posiadane doświadczenie, jak również zaczerpnięty z tradycji regionu sposób przyrządzania mięsa i wędlin. Dzięki temu kolekcja wędlin z kurpiowskiej chaty łączy wysoko wyselekcjonowany surowiec z niezwykłym smakiem - osiąganym zgodnie z tradycyjnymi recepturami. Inną, równie popularną co Kurpiowska Chata linią produktów, jest nasza propozycja salami. W tym roku wprowadziliśmy do niej zupełnie nowe smaki, takie jak salami węgierskie, z białym pieprzem, z czarnym pieprzem, w pomidorach czy gorczycą. Zostało to bardzo pozytywnie przyjęte przez naszych klientów. Naturalnie, w naszym portfolio oprócz nowości znajdują się dobrze już znane i cenione na polskim rynku produkty takie jak np.: Kiełbasa Ostrołęcka” – powiedziała Małgorzata Wódkiewicz, kierownik marketingu Zakładów Mięsnych „Pekpol Ostrołęka”.

Ekspansja na nowe rynki
Rosnące moce produkcyjne oraz coraz bogatsza oferta, przyczyniły się do decyzji o wejściu Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka” na zupełnie nowe obszary działalności. ,,Dlatego w tym roku rozszerzyliśmy naszą sieć dystrybucji na województwa opolskie, dolnośląskie oraz zachodniopomorskie. Nasze wędliny są więc dostępne, w całej Polsce. Z dużą uwagą obserwujemy także rynki zagraniczne. W tej chwili, nasza oferta trafia do odbiorców w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Litwy, Węgier. Zupełnie innym kierunkiem naszego rozwoju jest przygotowanie oferty z myślą o branży HoReCa, którą przedstawiliśmy w Krakowie na tegorocznych targach - EasyFairs FOOD-TO-GO – dodał T.Łączyński.

Pekpol – sposób na biznes
Sukces, takich firm jak Pekpol, wynika w sporej mierze z wyjątkowego podejścia do kontaktów z partnerami handlowymi. ,,Zaistnienie w świadomości klienta, jest obecnie bardzo trudne. Duża konkurencja w branży przekłada się na rosnący ,,ścisk” na sklepowej półce. Dlatego, tak ważne jest posiadanie grupy sprawdzonych przedstawicieli handlowych
oraz firm, które zdecydowały się na współpracę z nami. W najbliższych latach, firma zamierza skoncentrować się na poszerzaniu swojego asortymentu a także na ciągłym udoskonalaniu produkcji. ,,Bardzo istotny jest dla nas poziom bezpieczeństwa oferowanych przez nas mięs i wędlin. Dbanie o to, jest bardzo wymagającym zadaniem, jednak takie certyfikaty jak Pozytywna Opinia, potwierdzają tylko słuszność tego kierunku. Następne 35 lat zapowiada się więc bardzo obiecująco dla Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka”.