Wielkie zmiany
Pekpol jest firmą, której początki sięgają roku 1974, w którym to uruchomiono pierwszą produkcję. Zakład powstał na terenach kurpiowszczyzny, ówcześnie regionu bogatego w surowiec i tradycje. Do końca lat 90-tych była to firma nastawiona głównie na produkcję na rynek lokalny. Zmiana, nastąpiła wraz z przyłączeniem Polski do Unii Europejskiej. Chcąc stworzyć przedsiębiorstwo, które będzie w stanie konkurować na trudnym rynku wewnątrz unijnym, zarząd zakładów zdecydował się na kompleksową przebudowę firmy. Głównym celem było wykorzystanie nowoczesnej technologii oraz sprawdzonych receptur, do przygotowania znanych produktów o jeszcze lepszej jakości. ,,Osiągnięcie tego wymagało zaprojektowania zupełnie nowego cyklu produkcyjnego, dostosowanie zakładu do wymogów unijnych, wprowadzenie nowej wizualizacji opakowań dla naszych wyrobów.
Równie istotne jak nowe technologie, jest inwestycja w naszych pracowników. Nowoczesne maszyny oraz technika, wymagają wyszkolonej i skutecznej załogi, chętnie podnoszącej kwalifikacje. Mogę stwierdzić, że obecnie mamy już taki zespół, dzięki czemu możemy jeszcze lepiej wykorzystywać nasze moce produkcyjne. Daje to naszym pracownikom satysfakcję, ze swojej pracy a firmie pozwala na systematyczne wdrażanie nowych produktów.” - powiedział Tomasz Łączyński prezes Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka”.
Pekpol niejedno ma imię
Asortyment firmy z roku na rok, staje się coraz bardziej różnorodny. Wynika to ze stale rosnących oczekiwań klientów, jak i z systematycznie realizowanej strategii. Do najbardziej rozpoznawalnych produktów Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka” należą parówki Paryżanki oraz Balbinki – parówki dla dzieci. Marki te, oprócz uznania klientów uzyskały również szereg nagród oraz certyfikatów. W 2008 r. w Konsumenckim Konkursie Jakości Produktów, parówki Paryżanki otrzymały tytuł ,,Najlepsze w Polsce”. Natomiast w tym roku, Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, przyznało parówkom Balbinkom Pozytywną Opinię, uznając tym samym, że parówki te są bezpieczne dla dzieci powyżej 3 roku życia. Parówki Balbinki, są teraz jedynym produktem mięsnym w Polsce, który może poszczycić się tym certyfikatem. ,,Realizując strategię systematycznego rozwoju naszej oferty, wprowadziliśmy markę premium – Kurpiowska Chata. Do jej stworzenia wykorzystaliśmy zarówno posiadane doświadczenie, jak również zaczerpnięty z tradycji regionu sposób przyrządzania mięsa i wędlin. Dzięki temu kolekcja wędlin z kurpiowskiej chaty łączy wysoko wyselekcjonowany surowiec z niezwykłym smakiem - osiąganym zgodnie z tradycyjnymi recepturami. Inną, równie popularną co Kurpiowska Chata linią produktów, jest nasza propozycja salami. W tym roku wprowadziliśmy do niej zupełnie nowe smaki, takie jak salami węgierskie, z białym pieprzem, z czarnym pieprzem, w pomidorach czy gorczycą. Zostało to bardzo pozytywnie przyjęte przez naszych klientów. Naturalnie, w naszym portfolio oprócz nowości znajdują się dobrze już znane i cenione na polskim rynku produkty takie jak np.: Kiełbasa Ostrołęcka” – powiedziała Małgorzata Wódkiewicz, kierownik marketingu Zakładów Mięsnych „Pekpol Ostrołęka”.
Ekspansja na nowe rynki
Rosnące moce produkcyjne oraz coraz bogatsza oferta, przyczyniły się do decyzji o wejściu Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka” na zupełnie nowe obszary działalności. ,,Dlatego w tym roku rozszerzyliśmy naszą sieć dystrybucji na województwa opolskie, dolnośląskie oraz zachodniopomorskie. Nasze wędliny są więc dostępne, w całej Polsce. Z dużą uwagą obserwujemy także rynki zagraniczne. W tej chwili, nasza oferta trafia do odbiorców w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Litwy, Węgier. Zupełnie innym kierunkiem naszego rozwoju jest przygotowanie oferty z myślą o branży HoReCa, którą przedstawiliśmy w Krakowie na tegorocznych targach - EasyFairs FOOD-TO-GO – dodał T.Łączyński.
Pekpol – sposób na biznes
Sukces, takich firm jak Pekpol, wynika w sporej mierze z wyjątkowego podejścia do kontaktów z partnerami handlowymi. ,,Zaistnienie w świadomości klienta, jest obecnie bardzo trudne. Duża konkurencja w branży przekłada się na rosnący ,,ścisk” na sklepowej półce. Dlatego, tak ważne jest posiadanie grupy sprawdzonych przedstawicieli handlowych
oraz firm, które zdecydowały się na współpracę z nami. W najbliższych latach, firma zamierza skoncentrować się na poszerzaniu swojego asortymentu a także na ciągłym udoskonalaniu produkcji. ,,Bardzo istotny jest dla nas poziom bezpieczeństwa oferowanych przez nas mięs i wędlin. Dbanie o to, jest bardzo wymagającym zadaniem, jednak takie certyfikaty jak Pozytywna Opinia, potwierdzają tylko słuszność tego kierunku. Następne 35 lat zapowiada się więc bardzo obiecująco dla Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka”.
Pekpol jest firmą, której początki sięgają roku 1974, w którym to uruchomiono pierwszą produkcję. Zakład powstał na terenach kurpiowszczyzny, ówcześnie regionu bogatego w surowiec i tradycje. Do końca lat 90-tych była to firma nastawiona głównie na produkcję na rynek lokalny. Zmiana, nastąpiła wraz z przyłączeniem Polski do Unii Europejskiej. Chcąc stworzyć przedsiębiorstwo, które będzie w stanie konkurować na trudnym rynku wewnątrz unijnym, zarząd zakładów zdecydował się na kompleksową przebudowę firmy. Głównym celem było wykorzystanie nowoczesnej technologii oraz sprawdzonych receptur, do przygotowania znanych produktów o jeszcze lepszej jakości. ,,Osiągnięcie tego wymagało zaprojektowania zupełnie nowego cyklu produkcyjnego, dostosowanie zakładu do wymogów unijnych, wprowadzenie nowej wizualizacji opakowań dla naszych wyrobów.
Równie istotne jak nowe technologie, jest inwestycja w naszych pracowników. Nowoczesne maszyny oraz technika, wymagają wyszkolonej i skutecznej załogi, chętnie podnoszącej kwalifikacje. Mogę stwierdzić, że obecnie mamy już taki zespół, dzięki czemu możemy jeszcze lepiej wykorzystywać nasze moce produkcyjne. Daje to naszym pracownikom satysfakcję, ze swojej pracy a firmie pozwala na systematyczne wdrażanie nowych produktów.” - powiedział Tomasz Łączyński prezes Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka”.
Pekpol niejedno ma imię
Asortyment firmy z roku na rok, staje się coraz bardziej różnorodny. Wynika to ze stale rosnących oczekiwań klientów, jak i z systematycznie realizowanej strategii. Do najbardziej rozpoznawalnych produktów Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka” należą parówki Paryżanki oraz Balbinki – parówki dla dzieci. Marki te, oprócz uznania klientów uzyskały również szereg nagród oraz certyfikatów. W 2008 r. w Konsumenckim Konkursie Jakości Produktów, parówki Paryżanki otrzymały tytuł ,,Najlepsze w Polsce”. Natomiast w tym roku, Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, przyznało parówkom Balbinkom Pozytywną Opinię, uznając tym samym, że parówki te są bezpieczne dla dzieci powyżej 3 roku życia. Parówki Balbinki, są teraz jedynym produktem mięsnym w Polsce, który może poszczycić się tym certyfikatem. ,,Realizując strategię systematycznego rozwoju naszej oferty, wprowadziliśmy markę premium – Kurpiowska Chata. Do jej stworzenia wykorzystaliśmy zarówno posiadane doświadczenie, jak również zaczerpnięty z tradycji regionu sposób przyrządzania mięsa i wędlin. Dzięki temu kolekcja wędlin z kurpiowskiej chaty łączy wysoko wyselekcjonowany surowiec z niezwykłym smakiem - osiąganym zgodnie z tradycyjnymi recepturami. Inną, równie popularną co Kurpiowska Chata linią produktów, jest nasza propozycja salami. W tym roku wprowadziliśmy do niej zupełnie nowe smaki, takie jak salami węgierskie, z białym pieprzem, z czarnym pieprzem, w pomidorach czy gorczycą. Zostało to bardzo pozytywnie przyjęte przez naszych klientów. Naturalnie, w naszym portfolio oprócz nowości znajdują się dobrze już znane i cenione na polskim rynku produkty takie jak np.: Kiełbasa Ostrołęcka” – powiedziała Małgorzata Wódkiewicz, kierownik marketingu Zakładów Mięsnych „Pekpol Ostrołęka”.
Ekspansja na nowe rynki
Rosnące moce produkcyjne oraz coraz bogatsza oferta, przyczyniły się do decyzji o wejściu Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka” na zupełnie nowe obszary działalności. ,,Dlatego w tym roku rozszerzyliśmy naszą sieć dystrybucji na województwa opolskie, dolnośląskie oraz zachodniopomorskie. Nasze wędliny są więc dostępne, w całej Polsce. Z dużą uwagą obserwujemy także rynki zagraniczne. W tej chwili, nasza oferta trafia do odbiorców w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Litwy, Węgier. Zupełnie innym kierunkiem naszego rozwoju jest przygotowanie oferty z myślą o branży HoReCa, którą przedstawiliśmy w Krakowie na tegorocznych targach - EasyFairs FOOD-TO-GO – dodał T.Łączyński.
Pekpol – sposób na biznes
Sukces, takich firm jak Pekpol, wynika w sporej mierze z wyjątkowego podejścia do kontaktów z partnerami handlowymi. ,,Zaistnienie w świadomości klienta, jest obecnie bardzo trudne. Duża konkurencja w branży przekłada się na rosnący ,,ścisk” na sklepowej półce. Dlatego, tak ważne jest posiadanie grupy sprawdzonych przedstawicieli handlowych
oraz firm, które zdecydowały się na współpracę z nami. W najbliższych latach, firma zamierza skoncentrować się na poszerzaniu swojego asortymentu a także na ciągłym udoskonalaniu produkcji. ,,Bardzo istotny jest dla nas poziom bezpieczeństwa oferowanych przez nas mięs i wędlin. Dbanie o to, jest bardzo wymagającym zadaniem, jednak takie certyfikaty jak Pozytywna Opinia, potwierdzają tylko słuszność tego kierunku. Następne 35 lat zapowiada się więc bardzo obiecująco dla Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka”.