Nietypowa kampania na rzecz głodujących dzieci

  • 1

Sztuczna kanapka na pomoc dzieciom w Afryce. Na klientów warszawskiej firmy kanapkowej zamiast bułki czekała niespodzianka, której celem było zwrócenie uwagi na problem głodu.

         
ocena: 5/5 głosów: 1
Nietypowa kampania na rzecz głodujących dzieci

Pewnego poranka największe biurowce w Warszawie odwiedziła nowo otwarta firma cateringowa. Pracownicy firmy „Dobra kanapka” szybko znaleźli duże grono klientów dzięki konkurencyjnej cenie. Jakie było jednak zaskoczenie klientów, kiedy odpakowali oni kanapki. Zamiast smacznego drugiego śniadania czekała na nich… sztuczne rekwizyty w kształcie kanapek z dołączonym przesłaniem od Unicefu:

„Głodny i zawiedziony? Tak samo czują się miliony dzieci w Rogu Afryki. Codziennie. Przekazując UNICEF drobne, które wydajesz na kanapki, możesz uratować im życie”.

Róg Afryki to inna nazwa Półwyspu Somalijskiego, który z tym roku nawiedziła największa od pół wieku susza. W pięciostopniowej skali ONZ ta część Afryki jest fazie czwartej oznaczającej sytuację alarmową, a w niektórych regionach można by już ogłosić fazę piątą, czyli katastrofę. W niektórych regionach ludzie próbują się pożywić liśćmi z nielicznych drzew.

Kampanii, będącej efektem wspólnych wysiłków UNICEF Polska i agencji Gruppa66 Ogilvy i Ogilvy PR towarzyszyła także akcja internetowa. Zainteresowani problematyką pomocy głodującym dzieciom w Rogu Afryki mogli wesprzeć akcję UNICEF, przesyłając znajomym na serwisach społecznościowych Facebook, NK, Twitter i Blip wirtualną kanapkę.

Więcej informacji na oficjalnej stronie UNICEF.