Niezwykły świat wódek premium

Producenci wódek czystych stają na głowie, by przyciągnąć do siebie konsumentów. W walce o klientów wszystkie chwyty są dozwolone. Zobacz, najciekawsze wódki klasy premium.

         
ocena: 5/5 głosów: 1
Niezwykły świat wódek premium
Trunek o szczególnych mocach

Dan Aykroyd, znany bardziej jako jeden z pogromców duchów, postanowił nie tak dawno spróbować swoich sił jako biznesmen na wódczanym rynku. Aktorowi pozostał spory sentyment do czasów, gdy z kolegami z Ghost Busters ganiał duchy z odkurzaczem zamontowanym na plecach. Cristal Head Vodka jest najlepszym, bo materialnym dowodem tego sentymentu. Koncept wódki bazuje na legendzie stworzonej wokół kryształowych czaszek znalezionych przez archeologów m.in. w Tybecie. Czaszki te miały zapewniać ich właścicielom szczególne duchowe moce. Wódka Aykroyda pakowana w butelkę w kształcie takiej właśnie czaszki zapewnia całe 40% mocy.

Wódka trampa

Amerykański finansista Donald Trump wprowadził na rynek kilka produktów sygnowanych swoim nazwiskiem. Do najciekawszych, oprócz komputerowego symulatora wielkiego biznesu, należy z pewnością Trump Vodka. Trunek ten przelewany jest do butelek stylizowanych na drapacz chmur. Misternie wykonana butelka mogłaby stanowić produkt sam w sobie, ale na szczęście Trump w pakiecie dołącza do niej również zawartość – pszeniczną, 5-krotnie destylowaną wódkę, która dojrzewa kilka miesięcy w stalowych kadziach. Koszt jednej butelki to w przeliczeniu na złotówki to około 120-150zł.

Szyk Ciroca

W 2002 roku na światowy gigant przemysłu wódczanego , Diageo wprowadził na rynek wódkę w całości destylowaną z winogron. Ciroc powstaje z gron Mauzac Blanc, które pod destylacji mieszane są z klasycznym szczepem Ugni Blanc, z którego produkowany jest koniak. Zresztą, cały proces destylacji odbywa się właśnie w tym regionie Francji. Jak przystało na wódkę klasy Premium także butelka jest dziełem sztuki, z łagodnymi falistymi przetłoczeniami i charakterystycznym kolorową kulą wtopionym w szkło poniżej szyjki. Kolor owej kuli i wskazuje na smak trunku, bo Ciroc dostępny jest w kilku wariantach smakowych – kokosowym, jagodowym i brzoskwiniowym.

Prawie jak szampan

O2 To najlepszy przykład udanej kampanii marketingowej opartej na zupełnie nietypowym rozwiązaniu. Ten brytyjski trunek jest, bowiem pierwszą na świecie gazowaną wódką. Poza bąbelkami nie ma w niej niestety, innych niezwykłości. To klasyczny destylat zbożowy otrzymywany w wyniku destylacji w miedzianych alembikach. Bąbelki mają, zdaniem twórców O2, podkreślać jej delikatną fakturę i wydobywać głębie smaku. Poza tym, musująca wódka ma być także doskonałą bazą do drinków. Pomysł na musujący destylat okazał się nie być tak do końca bezsensu, o czym świadczy zeszło roczne otwarcie się marki na rynek indyjski.

Najlepsza przyjaciółka kobiety

Diamenty są najlepszym przyjacielem kobiety, śpiewała onegdaj Marlin Monroe. A jeśli te diamenty zanurzyć w alkoholu, to będą dodatkowo najlepszym przyjacielem każdej imprezowiczki. Diva, jak sama nazwa wskazuje to wódka bardzo kobieca. Głównie z uwagi jej delikatny, zbożowy smak, choć nie tylko. Każda z butelek trunku zawiera we wnętrzu przeźroczysty pręt wypełniony kamieniami szlachetnymi w najróżniejszych odcieniach. Na tym nie koniec związków Divy z kryształami. Wódka jest, bowiem po oddestylowaniu filtrowana przez… diamenty. Ta dostępna w kilku wariantach cenowych wódka, wcale, wbrew temu co można o niej przeczytać, nie jest najdroższą na świecie. Najtańsza jej wersja kosztuje niespełna 220-250zł.

Przemysław Ziemichód