Polacy powoli stają się znawcami lokalnych marek piwa. Coraz większa liczba konsumentów wybiera trunek regionalny – produkowany w niewielkich partiach przez producentów, którzy wrastają w lokalny krajobraz.
Według ekspertów, polski rynek piwa dojrzał. Konsumenci czując przesyt ofertą wielkich koncernów, poszukują nowych marek i gatunków piwa. Naprzeciw ich oczekiwaniom wyszły lokalne browary. Po latach stagnacji i w tej części branży nastąpił ruch. Małe zakłady browarnicze – dobrze wyczuwając koniunkturę – powróciły do sprawdzonych receptur i skupiły się na lokalnym odbiorcy, oferując mu najwyższą jakość w rozsądnej cenie.
Udział procentowy piw regionalnych wynosi już 5-6 % rynku i stale rośnie, podbierając klientów ogólnopolskim koncernom. Najczęstszym odbiorcą produkcji lokalnej jest osoba młoda (18–34 lata), aktywna zawodowo, bezdzietna, pozostająca w stałym związku. Tacy konsumenci są skłonni wydać więcej, oczekując w zamian oryginalnego smaku i wysokiej jakości. Zakup regionalnego piwa daje klientowi dodatkowo, poczucie wspierania tego co polskie.
Lokalna produkcja stała się również bardziej dostępna. Nie ma już problemu z zakupem regionalnego piwa w hipermarketach i sklepach osiedlowych. Jedynie klienci stacji benzynowych i restauracji częściej wybierają piwa dużych koncernów. Dzieje się tak z uwagi na zdominowanie tego kanału dystrybucyjnego przez wielkie korporacje. Wynika z tego tendencja do częstszego spożywania piwa lokalnego w domu i zmniejszenia spożycia marek browarów ogólnopolskich.
Według ekspertów, polski rynek piwa dojrzał. Konsumenci czując przesyt ofertą wielkich koncernów, poszukują nowych marek i gatunków piwa. Naprzeciw ich oczekiwaniom wyszły lokalne browary. Po latach stagnacji i w tej części branży nastąpił ruch. Małe zakłady browarnicze – dobrze wyczuwając koniunkturę – powróciły do sprawdzonych receptur i skupiły się na lokalnym odbiorcy, oferując mu najwyższą jakość w rozsądnej cenie.
Udział procentowy piw regionalnych wynosi już 5-6 % rynku i stale rośnie, podbierając klientów ogólnopolskim koncernom. Najczęstszym odbiorcą produkcji lokalnej jest osoba młoda (18–34 lata), aktywna zawodowo, bezdzietna, pozostająca w stałym związku. Tacy konsumenci są skłonni wydać więcej, oczekując w zamian oryginalnego smaku i wysokiej jakości. Zakup regionalnego piwa daje klientowi dodatkowo, poczucie wspierania tego co polskie.
Lokalna produkcja stała się również bardziej dostępna. Nie ma już problemu z zakupem regionalnego piwa w hipermarketach i sklepach osiedlowych. Jedynie klienci stacji benzynowych i restauracji częściej wybierają piwa dużych koncernów. Dzieje się tak z uwagi na zdominowanie tego kanału dystrybucyjnego przez wielkie korporacje. Wynika z tego tendencja do częstszego spożywania piwa lokalnego w domu i zmniejszenia spożycia marek browarów ogólnopolskich.
dyniowata