Promocja nie może trwać wiecznie

Jak donosi prawnik.pl UOKiK orzekł, że producent popularnych sosów wprowadzał konsumentów w błąd.

         
ocena: 0/5 głosów: 0
Promocja nie może trwać wiecznie

Prezes UOKiK uznała, iż promocyjne opakowania przetworów marki Łowicz wprowadzały konsumentów w błąd. Odstąpiła jednak od ukarania spółki sankcją finansową nakładając jednocześnie obowiązek wykonania zobowiązania polegającego na zaprzestaniu wprowadzania do obrotu i wycofaniu z rynku kwestionowanych opakowań.
fot. Fotolia

Agros Nova zajmuje się m.in. produkcją napojów niegazowanych, przetworów owocowo-warzywnych i potraw gotowych. Jedną z marek wykorzystywanych do sprzedaży tych produktów jest Łowicz. Wątpliwości Urzędu wzbudziły opakowania niektórych artykułów.

Postępowanie UOKiK wykazało, że sprzedawane pod marką Łowicz sosy: boloński, chiński, meksykański i do spaghetti, od kilku lat oferowane są wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Przykładowo sos do spaghetti przez trzy lata sprzedawany był jedynie w promocyjnym opakowaniu 300g+50g gratis. Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach w listopadzie 2006 roku.

Wątpliwości Urzędu wzbudziła stosowana przez spółkę praktyka, polegająca na oferowaniu, przez tak długi okres, określonych produktów wyłącznie w promocyjnych opakowaniach, co mogło wprowadzać przeciętnego konsumenta w błąd co istnienia szczególnej korzyści cenowej.

Zdaniem UOKiK praktyka mogła dezinformować konsumentów – mogli odnieść wrażenie, że kupują większy produkt po atrakcyjniejszej cenie, tymczasem od kilku lat produkty były sprzedawane wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować o oferowanych przez siebie produktach w sposób pełny i rzetelny.

Źródło: prawnik.pl, Pełny tekst artykułu