Prezes UOKiK uznała, iż promocyjne opakowania przetworów marki Łowicz wprowadzały konsumentów w błąd. Odstąpiła jednak od ukarania spółki sankcją finansową nakładając jednocześnie obowiązek wykonania zobowiązania polegającego na zaprzestaniu wprowadzania do obrotu i wycofaniu z rynku kwestionowanych opakowań.
fot. Fotolia
Postępowanie UOKiK wykazało, że sprzedawane pod marką Łowicz sosy: boloński, chiński, meksykański i do spaghetti, od kilku lat oferowane są wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Przykładowo sos do spaghetti przez trzy lata sprzedawany był jedynie w promocyjnym opakowaniu 300g+50g gratis. Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach w listopadzie 2006 roku.
Wątpliwości Urzędu wzbudziła stosowana przez spółkę praktyka, polegająca na oferowaniu, przez tak długi okres, określonych produktów wyłącznie w promocyjnych opakowaniach, co mogło wprowadzać przeciętnego konsumenta w błąd co istnienia szczególnej korzyści cenowej.
Zdaniem UOKiK praktyka mogła dezinformować konsumentów – mogli odnieść wrażenie, że kupują większy produkt po atrakcyjniejszej cenie, tymczasem od kilku lat produkty były sprzedawane wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować o oferowanych przez siebie produktach w sposób pełny i rzetelny.
Źródło: prawnik.pl, Pełny tekst artykułu