Oto wyniki raportu przeprowadzonego na potrzeby programu "Extra Szkolna Stołówka". Z badania "Ocena stanu szkolnych stołówek" jasno wynika, że w tej materii jest jeszcze wiele do poprawy. Dzieci nie mają dostatecznej ilości czasu na zjedzenie ciepłego posiłku w szkole, wnętrza stołówek swoim wyglądem odstraszają, zamiast zachęcać, a żywność jest nagminnie marnowana.
Okazuje się, że co piąty rodzic nie wie, jak wygląda stołówka w szkole, do której uczęszcza jego dziecko. Prawdopodobnie nigdy nie pojawił się w tym pomieszczeniu.
Wielu rodziców zdaje sobie sprawę z tego, że stołówka nie jest przyjaznym miejscem, w którym ich dzieci mogą komfortowo zjeść posiłek.
Rodzice bardzo rzadko sugerują się stanem szkolnej stołówki podczas wyboru szkoły.
Dzieci mają świadomość tego, że w ten sposób marnuje się żywność, jednak nie wynika to z ich złej woli. Duży wpływ ma na to długość przerwy obiadowej, która okazuje się być niewystarczająca:
Często też stołówka w szkole pozostaje zamknięta poza przerwą obiadową, co oznacza, że uczniowie nie mają miejsca, by komfortowo zjeść drugie śniadanie.
Stołówki w szkołach są niedostatecznie wyposażone - brakuje w nich tac, serwetek, wystarczającej liczby miejsc siedzących przy stolikach.
Raport powstał na potrzeby Programu Extra Szkolna Stołówka, partnerem programu są Banki Żywności, a inicjatorem - Delma Extra. "Extra Szkolna Stołówka” to program, którego celem jest poprawa warunków, w jakich dzieci spożywają posiłki w szkole, a także edukacja dotycząca kształtowania w najmłodszych właściwych nawyków żywieniowych oraz niemarnowania żywności. Akcji towarzyszy konkurs, w którym nagrodą jest remont szkolnej stołówki.
Źródło infografik: Program Extra Szkolna Stołówka
Czy rodzice wiedzą, jak wyglądają szkolne stołówki?
Okazuje się, że co piąty rodzic nie wie, jak wygląda stołówka w szkole, do której uczęszcza jego dziecko. Prawdopodobnie nigdy nie pojawił się w tym pomieszczeniu.
Jak rodzice oceniają szkolne stołówki?
Wielu rodziców zdaje sobie sprawę z tego, że stołówka nie jest przyjaznym miejscem, w którym ich dzieci mogą komfortowo zjeść posiłek.
Czy rodzice zwracają uwagę na stan stołówki przy wyborze szkoły?
Rodzice bardzo rzadko sugerują się stanem szkolnej stołówki podczas wyboru szkoły.
Co trzecie dziecko nie zjada w szkole pełnego obiadu
Dzieci mają świadomość tego, że w ten sposób marnuje się żywność, jednak nie wynika to z ich złej woli. Duży wpływ ma na to długość przerwy obiadowej, która okazuje się być niewystarczająca:
Często też stołówka w szkole pozostaje zamknięta poza przerwą obiadową, co oznacza, że uczniowie nie mają miejsca, by komfortowo zjeść drugie śniadanie.
Wady szkolnych stołówek
Stołówki w szkołach są niedostatecznie wyposażone - brakuje w nich tac, serwetek, wystarczającej liczby miejsc siedzących przy stolikach.
Raport powstał na potrzeby Programu Extra Szkolna Stołówka, partnerem programu są Banki Żywności, a inicjatorem - Delma Extra. "Extra Szkolna Stołówka” to program, którego celem jest poprawa warunków, w jakich dzieci spożywają posiłki w szkole, a także edukacja dotycząca kształtowania w najmłodszych właściwych nawyków żywieniowych oraz niemarnowania żywności. Akcji towarzyszy konkurs, w którym nagrodą jest remont szkolnej stołówki.
Źródło infografik: Program Extra Szkolna Stołówka