Dzieci są najlepszymi odbiorcami reklam, nie mają wykształconych mechanizmów obronnych, ani świadomości dlatego chcą posiadać wszystko, co mają koledzy, co oferuje reklama. Prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polce apeluje – „grajmy uczciwie, nie wywołujmy frustracji czy poczucia przegranej u dzieci, tylko dlatego, że nie mogą posiadać wszystkiego co oferuje im reklama”.
Ustalenia członków IFBA (International Food and Beverages Alliance) o reklamowaniu produktów zabroniły umieszczać reklam produktów żywieniowych, których odbiorcami są dzieci poniżej 12 roku życia. Dopuszczono jedynie reklamy produktów, które stwierdzono jako odżywcze dla dzieci poniżej 12 roku życia oraz zalecane do spożycia ustalenia te regulowali krajowi i międzynarodowi dietetycy. Reklamodawcy mogli emitować produkty w prasie w telewizji i Internecie, gdy odbiorcami byli w 50 % dzieci powyżej 12 roku życia.
Podczas obrad zaostrzono te przepisy. W przypadku gdy odbiorcami telewizji, prasy czy stron WWW są w 35% dzieci poniżej 12 roku życia reklama nie może być emitowana, pozostałe ustalenia pozostają bez zmian zmienia się tylko procent małych dzieci zasiadających przed telewizorem, czy Internetem z 50 % teraz może ich być 35 % by zabronić emisji. Specyficznie została potraktowana reklama na stronach WWW, nie może pojawić się reklama bezpośrednio kierowana do dzieci o ile produkty nie spełniają kryteriów żywieniowych narzuconych przez WHO (World Health Organization).
Co ciekawe stanowisko swoje – jako obserwator - zaprezentowały firmy takie jak: The Coca0Cola Company, Ferrero, General Mills, Grupo Bimbo, Kellogg, Kraft Foods, Mars, Nestlé, PepsiCo., Unilever oraz McDonald’s.
Ustalenia te najprawdopodobniej wejdą w żucie z końcem bieżącego roku.
Ustalenia członków IFBA (International Food and Beverages Alliance) o reklamowaniu produktów zabroniły umieszczać reklam produktów żywieniowych, których odbiorcami są dzieci poniżej 12 roku życia. Dopuszczono jedynie reklamy produktów, które stwierdzono jako odżywcze dla dzieci poniżej 12 roku życia oraz zalecane do spożycia ustalenia te regulowali krajowi i międzynarodowi dietetycy. Reklamodawcy mogli emitować produkty w prasie w telewizji i Internecie, gdy odbiorcami byli w 50 % dzieci powyżej 12 roku życia.
Podczas obrad zaostrzono te przepisy. W przypadku gdy odbiorcami telewizji, prasy czy stron WWW są w 35% dzieci poniżej 12 roku życia reklama nie może być emitowana, pozostałe ustalenia pozostają bez zmian zmienia się tylko procent małych dzieci zasiadających przed telewizorem, czy Internetem z 50 % teraz może ich być 35 % by zabronić emisji. Specyficznie została potraktowana reklama na stronach WWW, nie może pojawić się reklama bezpośrednio kierowana do dzieci o ile produkty nie spełniają kryteriów żywieniowych narzuconych przez WHO (World Health Organization).
Co ciekawe stanowisko swoje – jako obserwator - zaprezentowały firmy takie jak: The Coca0Cola Company, Ferrero, General Mills, Grupo Bimbo, Kellogg, Kraft Foods, Mars, Nestlé, PepsiCo., Unilever oraz McDonald’s.
Ustalenia te najprawdopodobniej wejdą w żucie z końcem bieżącego roku.