Zły wpływ reklam na dzieci

Dzieci które dużo czasu spędzają na oglądaniu telewizji łatwo chłoną treść reklam.

         
ocena: 5/5 głosów: 2
Zły wpływ reklam na dzieci
Młodsze dzieci, które przez dużą część dnia oglądają telewizję najczęsciej widzą określone typy reklam.

Sprawdzono w jakich godzinach najczęściej młode osoby oglądają bajki lub edukacyjne programy dla dzieci oraz teleturnieje. W czasie godzinnego seansu aż 5 razy pojawiała się reklama żywności. Niestety - głównie były to reklamy fast foodów, napojów energetyzujących, alkoholu oraz słodyczy.

To, co dzieci mają okazję, a raczej są zmuszone oglądać wpływa na kształtowanie określonych nawyków żywieniowych. Jeśli małe dziecko widzi na ekranie kolorowe obrazy przedstawiające frytki w zestawie z zabawką, kolorowe żelki, drażetki jedzone przez roześmiane dzieci w wesołym miasteczku, a za ścianą w kuchni mama przygotowuje rosół - reklama silniej przemówi do dziecięcej psychiki.

Dowody na to są niestety zauważalne - w XXI wieku otyłość staje się problemem na ogromną skalę, coraz więcej dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym odżywia się niezdrowo. Wedle najnowszych danych aż 22 miliony dzieci na całym świecie cierpi na otyłość lub nadwagę. Rodzicom często brakuje czasu na przygotowywanie pełnowartościowych posiłków - wybierają więc to, co jest łatwo dostępne - zwykle szybkie dania ze słoika, pizza czy frytki.

Taki model odżywiania procentuje na przyszłość - coraz częściej musimy apelować do rodziców o rozsądek wiedząc, że dzieci przeniosą wyuczone zwyczaje do swoich domów. W ten sposób kolejne pokolenia będą coraz bardziej narażone na problem nadwagi a co za tym idzie - również konsekwencje zdrowotne.