Krajowa Izba Gospodarcza „Przemysł Rozlewniczy” rozpoczęła kampanię dotyczącą naturalnej wody butelkowanej pod nazwą "Woda - naturalnie ze źródła". Celem kampanii jest edukacja polskiego społeczeństwa na temat korzyści wynikających z regularnego picia wody, a co za tym idzie zmiana postaw i zachowań odnośnie picia naturalnej wody butelkowanej. Kampania finansowana jest przez członków Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”, producentów naturalnych wód butelkowanych. Więcej informacji o kampanii na stronie www.wodazezrodla.pl.
Impulsem i motywacją do rozpoczęcia kampanii „Woda – naturalnie ze źródła” jest przede wszystkim niski poziom wiedzy wśród społeczeństwa na temat dobroczynnego wpływu wody na organizm i zdrowie człowieka. Pomimo wielu apeli lekarzy, dietetyków, kosmetologów i mediów, spożycie naturalnej wody butelkowanej w naszym kraju jest nadal zbyt małe. Tylko 44% Polaków deklaruje, że pije wodę codziennie. Niepokojące jest również to, że aż 61% Polaków sięga po wodę dopiero w momencie, gdy odczuwa pragnienie.
Wiedza Polaków na temat wody jest ogólna. Większość zdaje sobie sprawę z konieczności wypijania przynajmniej półtora litra wody dziennie, ale jeśli chodzi o szczegółowe informacje na temat naturalnej wody butelkowanej, to wiedza Polaków jest bardzo powierzchowna. Większość Polaków nie tylko nie rozróżnia rodzajów wód, ale również nie czyta etykiet, nie wie jaka woda jest dla nich szczególnie polecana. Wyniki sprzedaży wyraźnie pokazują, że Polacy piją naturalną wodę butelkowaną głównie w sezonie letnim. „Chcemy tę tendencję zmienić. Kampania oprócz edukacji ma służyć między innymi promocji spożywania naturalnych wód butelkowanych nie tylko w sezonie letnim, ale również poza nim. We współpracy z tak ważnym środowiskiem opiniotwórczym, jakim są media, pragniemy informować polskich konsumentów o konieczności picia wód w opakowaniach oraz o korzyściach płynących z nawyku picia tychże wód. Polacy powinni pić naturalną wodę butelkowana nie tylko okazjonalnie, ale codziennie, ponieważ tego wymaga organizm człowieka.” – podkreśla Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.
Szczególnie ważnym kanałem komunikacji kampanii jest platforma internetowa www.wodazezrodla.pl, na której znajdują się m.in. publikacje polskich i światowych autorytetów z dziedziny dietetyki, zdrowia i urody.
Na stronie znajdują się również praktyczne porady ekspertów wspierających kampanię między innymi prof. dr hab. n. med. Małgorzaty Kozłowskiej-Wojciechowskiej z Rady Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka, dr n farm. Teresy Latour z Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego Państwowego Zakładu Higieny, dr Mieczysława Kucharskiego z Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy” oraz Haliny Osińskiej prezes Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej.