Polska i piwo
Polska jest dziewiątym pod względem wielkości rynkiem piwa na świecie i piątym w Europie. Z kolei Tyskie, sztandarowa marka Kompanii Piwowarskiej, jest największą piwną marką w Polsce i zarazem jedną z najlepiej sprzedających się w Europie. Sprzedaż samej marki Tyskie, osiągająca poziom niemal 6 milionów hl, przy 16-procentowym udziale w rynku, to więcej, niż cały słowackie spożycie piwa. Natomiast całoroczna sprzedaż KP (15 milionów hl) to prawie tyle samo, ile rocznie wypijają Czesi - najwięksi piwosze świata!Rekordowa sprzedaż piwa
Komentując rekordową sprzedaż 15 mln hl piwa, Dieter Schulze, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej, powiedział: "Coraz więcej konsumentów napojów alkoholowych wybiera właśnie piwo, ale najbardziej cieszy nas fakt, że to właśnie Kompanii Piwowarskiej udaje się od lat rozwijać w tempie znacznie przekraczającym wzrost branży piwnej. W ten sposób KP przyczynia się do rozwoju kultury odpowiedzialnego spożycia piwa w Polsce."Piwo Kompanii Piwowarskiej
Dynamika sprzedaży Kompanii Piwowarskiej jest dwukrotnie większa, niż w całej branży. Marki KP wybierane są przez konsumentów dzięki temu, że idealnie spełniają oczekiwania konsumentów; nic dziwnego, że wielu piwoszy chętnie przerzuca się na marki Kompanii Piwowarskiej. W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła sprzedaż oraz udział w rynku marek Żubr i Lech, które osiągnęły dwucyfrowy poziom wzrostu (odpowiednio 17% i 11%).Dania z piwem - przepisy
Gość