Debatą o tym, co zrobić, aby handlowcy przestrzegali zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim, a młodzież nie sięgała po trunki, zakończy się ogólnopolska kampania społeczna „Promile nie dla nieletnich”, prowadzona przez firmę Partner Center. Konferencja, której współorganizatorem jest Urząd Miasta Łodzi, odbędzie się 3 grudnia w Łodzi. Udział w niej wezmą m.in. przedstawiciele organizacji pracodawców , samorządów studenckich, parlamentarzystów, a także handlowcy, policja, straż miejska, wychowawcy, rodzice i ich dzieci.
- Picie alkoholu przez dzieci i młodzież to w Polsce ogromny problem społeczny, a także źródło wielu nieszczęść i tragedii - mówi Krzysztof Apostolidis, organizator kampanii. - Mimo że sprzedaż napojów alkoholowych nieletnim jest prawnie zabroniona, proceder ten kwitnie w najlepsze. Konferencja będzie społeczną dyskusją o tym, co zrobić, aby dobre normy prawne były wreszcie przestrzegane. Nie pozwólmy sprzedawać alkoholu naszym dzieciom! – dodaje K. Apostolidis.
Kampania „Promile nie dla nieletnich” trwa od listopada ubiegłego roku. Jej celem jest promowanie mody na niepicie wśród nieletnich oraz zachęcanie handlowców do respektowania przepisów zakazujących sprzedaży trunków osobom poniżej 18. roku życia. Jednym z elementów kampanii był ogólnopolski konkurs dla wychowawców na scenariusz lekcji poświęconej problematyce antyalkoholowej. Uczestnicy mieli za zadanie nie tylko napisanie ciekawego scenariusza, ale też przeprowadzenie zajęć na jego podstawie. Firma Partner Center powołała również Forum Odpowiedzialnego Handlowca, zapraszając do udziału w nim właścicieli, kadrę kierowniczą sklepów z alkoholem oraz sprzedawców. Warunek uczestnictwa to zobowiązanie się do niesprzedawania alkoholu nieletnim oraz do sprawdzania dokumentów tożsamości osób wyglądających na niepełnoletnie, a chcących kupić alkohol. Wszyscy członkowie otrzymali Certyfikaty Odpowiedzialnego Handlowca. W ramach kampanii w sieciach m.in. Carrefour, Tesco, Auchan, E.Leclerc, Intermarché, Metro, Kaufland i Selgros pojawiły się wina ze specjalnymi „kapturkami” na butelkach i napisem„Promile nie dla nieletnich”. Organizator chciał w ten sposób podkreślić, że także importowane przez niego alkohole są przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.
- Picie alkoholu przez dzieci i młodzież to w Polsce ogromny problem społeczny, a także źródło wielu nieszczęść i tragedii - mówi Krzysztof Apostolidis, organizator kampanii. - Mimo że sprzedaż napojów alkoholowych nieletnim jest prawnie zabroniona, proceder ten kwitnie w najlepsze. Konferencja będzie społeczną dyskusją o tym, co zrobić, aby dobre normy prawne były wreszcie przestrzegane. Nie pozwólmy sprzedawać alkoholu naszym dzieciom! – dodaje K. Apostolidis.
Kampania „Promile nie dla nieletnich” trwa od listopada ubiegłego roku. Jej celem jest promowanie mody na niepicie wśród nieletnich oraz zachęcanie handlowców do respektowania przepisów zakazujących sprzedaży trunków osobom poniżej 18. roku życia. Jednym z elementów kampanii był ogólnopolski konkurs dla wychowawców na scenariusz lekcji poświęconej problematyce antyalkoholowej. Uczestnicy mieli za zadanie nie tylko napisanie ciekawego scenariusza, ale też przeprowadzenie zajęć na jego podstawie. Firma Partner Center powołała również Forum Odpowiedzialnego Handlowca, zapraszając do udziału w nim właścicieli, kadrę kierowniczą sklepów z alkoholem oraz sprzedawców. Warunek uczestnictwa to zobowiązanie się do niesprzedawania alkoholu nieletnim oraz do sprawdzania dokumentów tożsamości osób wyglądających na niepełnoletnie, a chcących kupić alkohol. Wszyscy członkowie otrzymali Certyfikaty Odpowiedzialnego Handlowca. W ramach kampanii w sieciach m.in. Carrefour, Tesco, Auchan, E.Leclerc, Intermarché, Metro, Kaufland i Selgros pojawiły się wina ze specjalnymi „kapturkami” na butelkach i napisem„Promile nie dla nieletnich”. Organizator chciał w ten sposób podkreślić, że także importowane przez niego alkohole są przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.