W zestawieniu najbogatszych Polaków wg rankingu magazynu „Forbes” 2012 na miejscu 20. znalazł się Robert Kamiński. Majątek byłego szefa sieci „Kamis” szacuje się na 855 mln złotych.
Jak wzbogacił się Kamiński?
Zanim w 1991 roku stworzył markę Kamis zdobywał doświadczenie w zachodnich koncernach. Obeznany w sytuacji i mechanizmach rynkowych Kamiński przez dwadzieścia lat prowadził swoją firmę do sukcesu – rozpoznawalność wśród Polaków ponad wynosiła ponad 70 procent.
Firma ma także 45% udziału w polskim rynku przypraw, 30% w rynku musztard i generuje 300 mln zł dochodu rocznie, sprzedaż swoich produktów także pod marką Galeo oraz Warzywko w niższym segmencie cenowym, produkcja przypraw sprzedawanych pod markami sieci hipermarketów, działalność za granicą (spółki w Rosji, Rumunii, na Ukrainie i w Czechach).
Co dalej?
W 2011 roku główny prezes i udziałowiec zdecydował się podzielić Kamis S.A. na dwie części: jedną zajmującą się produkcją herbaty pod marką IrvingTea, drugą – produkującą przyprawy oraz musztardy. W połowie ubiegłego roku druga część została sprzedana największej konkurencji, amerykańskiemu producentowi i dystrybutorowi przypraw, spółce McCormick & Co. Wartość umowy na zakup 100 % akcji spółki Kamis opiewa na 291 mln dolarów, co daje w przybliżeniu 830 mln złotych. Transakcja Kamińskiego znalazła się na wysokim miejscu na liście największych polskich transakcji M&A w 2011 roku.
Utrata bezwzględnego lidera polskiego rynku przypraw jest dla miłośników marki wielką stratą. Rodzima produkcja, tak wielki potencjał, sukcesy polskiej marki na rynkach Europy wschodniej i środkowej... w oczach konsumentów to nieprzeliczalna na miliony. Wkroczenie na polski rynek przypraw tak silnej korporacji jak McCormick zaowocuje zaostrzeniem konkurencji i podwyżką cen.
Jak wzbogacił się Kamiński?
Zanim w 1991 roku stworzył markę Kamis zdobywał doświadczenie w zachodnich koncernach. Obeznany w sytuacji i mechanizmach rynkowych Kamiński przez dwadzieścia lat prowadził swoją firmę do sukcesu – rozpoznawalność wśród Polaków ponad wynosiła ponad 70 procent.
Firma ma także 45% udziału w polskim rynku przypraw, 30% w rynku musztard i generuje 300 mln zł dochodu rocznie, sprzedaż swoich produktów także pod marką Galeo oraz Warzywko w niższym segmencie cenowym, produkcja przypraw sprzedawanych pod markami sieci hipermarketów, działalność za granicą (spółki w Rosji, Rumunii, na Ukrainie i w Czechach).
Co dalej?
W 2011 roku główny prezes i udziałowiec zdecydował się podzielić Kamis S.A. na dwie części: jedną zajmującą się produkcją herbaty pod marką IrvingTea, drugą – produkującą przyprawy oraz musztardy. W połowie ubiegłego roku druga część została sprzedana największej konkurencji, amerykańskiemu producentowi i dystrybutorowi przypraw, spółce McCormick & Co. Wartość umowy na zakup 100 % akcji spółki Kamis opiewa na 291 mln dolarów, co daje w przybliżeniu 830 mln złotych. Transakcja Kamińskiego znalazła się na wysokim miejscu na liście największych polskich transakcji M&A w 2011 roku.
Utrata bezwzględnego lidera polskiego rynku przypraw jest dla miłośników marki wielką stratą. Rodzima produkcja, tak wielki potencjał, sukcesy polskiej marki na rynkach Europy wschodniej i środkowej... w oczach konsumentów to nieprzeliczalna na miliony. Wkroczenie na polski rynek przypraw tak silnej korporacji jak McCormick zaowocuje zaostrzeniem konkurencji i podwyżką cen.