Naukowcy z Uniwersytetu Cornella dowiedli, że dzieciaki chętniej jedzą warzywa jeżeli te mają nazwy w stylu „Marchewki Rentgenowskiego Wzroku” czy „Brokuły Mocnego Uderzenia”.
Pierwsze doświadczenie przeprowadzono na uczniach 5 różnych szkół, którym zaproponowano marchewki zwykłe, podpisane jako „posiłek dnia” oraz jako „Marchewki Rentgenowskiego Wzroku”. Okazało się, że te drugie zostały zjedzone przez 66% procent dzieciaków, przy tylko 32 procentowym wyniku zwykłych marchewek.
W innym badaniu spożycie warzyw skoczyło aż o 99%, kiedy dyrekcja zmieniła nazwy warzyw na bardziej zabawne.
Źródło: cornell.edu
Pierwsze doświadczenie przeprowadzono na uczniach 5 różnych szkół, którym zaproponowano marchewki zwykłe, podpisane jako „posiłek dnia” oraz jako „Marchewki Rentgenowskiego Wzroku”. Okazało się, że te drugie zostały zjedzone przez 66% procent dzieciaków, przy tylko 32 procentowym wyniku zwykłych marchewek.
W innym badaniu spożycie warzyw skoczyło aż o 99%, kiedy dyrekcja zmieniła nazwy warzyw na bardziej zabawne.
Źródło: cornell.edu