Eksperci wskazują, że za wielki boom w sprzedaży kalmarów odpowiedzialny jest wzrost popularności kuchni śródziemnomorskiej oraz zainteresowanie dietą Dukana, donosi „Daily Telegraph”.
Sprzedaż całych kalmarów wzrosła o 230 procent, a tuby, czyli kalmary bez odnóży – o 75 procent.
Nie bez znaczenia jest też prostota przyrządzania kalmarów – są gotowe do zjedzenia już po paru minutach na grillu, kalmary były także przyrządzane na wiele sposobów w ostatnim czasie w popularnym w Wielkiej Brytanii programie kulinarnym „Sobotnia kuchnia”.
Sprzedaż całych kalmarów wzrosła o 230 procent, a tuby, czyli kalmary bez odnóży – o 75 procent.
Nie bez znaczenia jest też prostota przyrządzania kalmarów – są gotowe do zjedzenia już po paru minutach na grillu, kalmary były także przyrządzane na wiele sposobów w ostatnim czasie w popularnym w Wielkiej Brytanii programie kulinarnym „Sobotnia kuchnia”.