Kawa na Święta Bożego Narodzenia

  • 1

Jeśli Polka sięga czasie Świąt po kawę, to najczęściej rano, aby się obudzić i częściej niż w inne dni pije ją jako dodatek do słodyczy.

         
ocena: 4/5 głosów: 2
Kawa na Święta Bożego Narodzenia
Jak pokazują najnowsze badania zrealizowane przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC dla Tchibo Warszawa* święta Bożego Narodzenia kojarzą się Polkom przede wszystkim z choinką, kolędami i opłatkiem.

Święta Bożego Narodzenia to czas, w którym Polkom towarzyszą takie emocje jak radość (68 proc. respondentek), spokój (40 proc.) i odprężenie (38 proc.). To czas, w którym, zgodnie z tradycją, obdarowują swoich bliskich prezentami.

Kawa na Święta? Najchętniej mielona

Podczas świąt Bożego Narodzenia co druga Polka, która jest konsumentką kawy, pije najchętniej tzw. kawę po turecku, czyli kawę mieloną, parzoną bezpośrednio w kubku, szklance czy filiżance (54 proc.). Co trzecia Polka, będąca konsumentką kawy, pije w czasie świąt kawę rozpuszczalną (36 proc.).

W święta, Polki, konsumentki kawy, piją kawę głównie dla przyjemności (42 proc.) lub rano, aby się obudzić (42 proc.). Najchętniej przygotowują napar w filiżance (35 proc.) lub w szklance (35 proc.), rzadziej w kubku ceramicznym (27 proc.). W domu niemalże co trzeciej Polki w czasie świat Bożego Narodzenia kawa podawana jest podczas wizyty gości (29 proc.) i równie często do deseru lub słodyczy (27 proc.).

Kawa? Pomysł na świąteczny prezent

Ponad 90 proc. Polek, obchodzących święta Bożego Narodzenia, kupuje prezenty świąteczne. Więcej niż połowa z nich dokonuje zakupów wcześniej niż na tydzień przed świętami (55 proc.), co dziesiąta – na kilka dni przed świętami, ale mniej niż tydzień (11 proc.). Tylko 1 proc. Polek kupuje prezenty świąteczne w Wigilię. Jeśli Polki wręczają kawę jako upominek, to najczęściej kiedy idą z wizytą (36 proc.). Prawie połowa z Polek uznaje, że kawa to praktyczny prezent, który zawsze się przyda (47 proc.). Polki są bardziej skłonne wręczać ją kobietom niż mężczyznom (34 proc. vs. 15 proc.). Zdaniem Polek kawa - upominek jest wyrazem wdzięczności (38 proc.), a co czwarta Polka, przekazując kawę w prezencie chce podtrzymać dobre relacje (25 proc.).

* Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie marki Tchibo Exclusive przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC. Metodologia: CAPI, ogólnopolska, losowa imienna próba kobiet, reprezentatywna dla dorosłej (15-75 lat) populacji Polek, N=510, sierpień 2008.