6 sierpnia w Krakowie Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego, Wojciech Kozak, Wicemarszałek i Przewodniczący Rady ds. Produktów Tradycyjnych oraz Jerzy Mazgaj, Prezes Zarządu Alma Market S.A. uroczyście podpisali porozumienie o współpracy.
Małopolska kuchnia słynie z tradycyjnych potraw i lokalnych produktów. Kto raz spróbował wyjątkowych wyrobów regionalnych, powstających według starych receptur lub pochodzących z ekologicznych upraw, na zawsze zapamięta ich smak. O zainteresowaniu małopolską tradycją kulinarną świadczy fakt, że Małopolski Festiwal Smaku, na którym od 8 lat degustowane i wybierane są najlepsze produkty dostępne w regionie, przyciąga na południe Polski smakoszy z całego kraju.
Promocja szerokiej oferty produktów regionalnych i tradycyjnych to nie tylko festiwale, targi i kiermasze, ale także marka „Małopolski Smak”, pod którą prezentowane będą najlepsze wyroby z całego województwa. Już pod koniec roku smaki Małopolski będą mogli odkrywać we własnych domach mieszkańcy całego kraju.
– Dla mnie potrawą dzieciństwa, jednoznacznie kojarzoną z Małopolską, jest karp zatorski – powiedział podczas konferencji prasowej poprzedzającej podpisanie porozumienia Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego. – Cieszę się, że teraz mieszkańcy całego kraju będą mieli okazję poznać jego wyjątkowy smak.
Małopolskie produkty regionalne, tradycyjne i te znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku trafią na półki Delikatesów Alma w dużych miastach Polski. Spółka Alma Market S.A. została bowiem wybrana Partnerem Strategicznym Małopolskiego Festiwalu Smaku.
Aktualnie małopolska lista produktów regionalnych objętych unijną ochroną liczy 11 produktów, na liście produktów tradycyjnych prowadzonej przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajduje się ponad 100 wyrobów, a kolejne 100 to produkty znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku. Które z nich cieszą się największym zainteresowaniem smakoszy?
– Tak naprawdę dopiero teraz, dzięki współpracy z siecią delikatesów, będziemy w stanie sprawdzić, które małopolskie produkty najbardziej smakują konsumentom w całym kraju – przyznał Wicemarszałek Wojciech Kozak, Przewodniczący Rady ds. Produktów Tradycyjnych.– Dzięki programowi lojalnościowemu Almy będziemy mogli ocenić zainteresowanie klientów danymi wyrobami i na bieżąco reagować na potrzeby rynku.
Informacje prasowe