Oszustwa w lokalach na wybrzeżu

  • 2

W nadmorskich kurortach właśnie zakończono kontrole Inspektoratu Handlowego. W porównaniu z ubiegłym rokiem ilość wykrytych nieprawidłowości wzrosła kilkunastokrotnie.

         
ocena: 4/5 głosów: 1
Oszustwa w lokalach na wybrzeżu
Kontrola w nadmorskich knajpkach

Wypicie soku innej marki niż ta podana w menu, to jedna z najmniej nieprzyjemnych rzeczy jaka mogła się przytrafić klientowi restauracji na wybrzeżu. Przeterminowane produkty, przechowywane w niedziałających urządzeniach chłodniczych, brudne talerze, na których można znaleźć sierść i resztki jedzenia…

Właściciele barów i restauracji nie przestrzegali również cen podawanych w menu, nagminne było oszukiwanie podczas porcjowania dania. Przestrzeganie, aby w posiłku dla klienta były produkty wykazane w menu zdarzało się sporadycznie. Klienci płacili zawyżone rachunki, a co najgorsze płacili za produkty zupełnie innej jakości niż zamówili.

Poprawa


Miejsca przygotowywania posiłków również nie spełniały podstawowych wymagań sanitarnych i higienicznych.
Jeszcze w trakcie inspekcji właściciele lokali posprzątali je, wyrzucili przeterminowane jedzenie oraz oddali niesprawne maszyny chłodnicze do serwisu.

Inspektorat ukarał nieprawidłowości mandatami i skierował zawiadomienia do Nadzoru Sanitarnego, Urzędu Miar i Urzędu Skarbowego.

Częste kontrole Inspektoratu mogą przyczynić się do poprawy warunków w polskich lokalach gastronomicznych.