Alarmujące wiadomości przyniosły badania przeprowadzone na zlecenie Fundacji Banku Ochrony Środowiska przez TNS wśród Polskich dzieci. Okazuje się, że aż 18 procent chłopców i 14 procent dziewczynek w wieku od 7 do 18 lat ma problemy z nadwagą i otyłością. Oznacza to aż trzykrotny wzrost zagrożonych otyłością młodych ludzi w ciągu ostatnich 20 lat. Jak tak dalej pójdzie dogonimy wyśmiewane teraz przez wielu Stany Zjednoczone za 10 lat.
W związku z tymi wszystkimi niepokojącymi danymi Fundacja BOŚ rozpoczęła kampanię społeczną, która porusza temat otyłości Polaków. W największych miastach w Polsce zawisły billboardy przestrzegające przez grożącymi nadwaga i otyłością zachowaniami – między innymi nieświadomym przekazywaniu wzorców nieprawidłowego odżywiania młodszemu pokoleniu.Warto już dzisiaj zwrócić uwagę czego uczymy nasze dzieci, ponieważ w przyszłości będą oni reprodukować to zachowanie.
W ramach kampanii społecznej fundacja proponuje różnorakie działania skierowane głównie do rodziców – zmianę swoich nawyków, pomoc w skomponowaniu zdrowego menu dla dzieci, wprowadzaniu zabawy w kwestię odżywiania, dbanie o regularne posiłki jedzone wspólnie – tradycji już nieomal zapomnianej, oraz większej kontroli co nasze dzieci jedzą w szkole.
Więcej informacji na oficjalnej stronie kampanii.
Gość
naprawdę nie stać nikogo na ambitniejsze hasło? bo to z plakatów sugeruje, że za nadwagę dzieci odpowiadają matki
brawo!
Halny
agape napisał(a):