Tygodnie tematyczne w Lidlu

Kuchnie świata to od 7 lat wizytówka Lidla w Polsce. Produkty, pochodzące z odległych zakątów, z tygodnia na tydzień opanowują sklepowe półki. Polacy z dużym entuzjazmem przyjęli akcje tematyczne Lidla. Dlatego sieć zamierza kontynuować dobrą passę.

         
ocena: 5/5 głosów: 3
Tygodnie tematyczne w Lidlu
fot. Fotolia
Początki akcji tematycznych

W styczniu 2007 r., po pięciu latach obecności Lidla w Polsce, sieć postanowiła wprowadzić do oferty swoich sklepów Tydzień meksykański. Już wtedy w planach były kolejne kulinarne tygodnie tematyczne. W 2007 r. było ich w sumie sześć, poza meksykańskim także azjatycki, włoski, hiszpański, amerykański i grecki. Wraz z ofertą meksykańską wydano broszurę z przepisami na dania meksykańskie i tym samym sieć rozpoczęła walkę o podniebienia Polaków, które nadal konsekwentnie zdobywa.

Zainaugurowana w 2012 r. kampania „Pascal kontra Okrasa”, wydanie książki kulinarnej o tym samym tytule, projekt Kuchnia Lidla to działania otwierające Polakom drzwi do ciekawej i różnorodnej kuchni. Dziś akcje tematyczne przyciągają do sklepów zarówno stałych klientów, jak i tych, którzy odwiedzają sklepy specjalnie po to, by zakupić produkty prosto z Włoch czy Francji.

tygodnie tematyczne Lidl

Jakość i smak kluczem do sukcesu

Tygodnie tematyczne stały się wizytówką Lidla. "Produkty sprzedawane w ramach tygodni tematycznych to charakterystyczne dla danego kraju czy regionu przysmaki. Długoletni sukces akcji tematycznych w Lidlu definiują przede wszystkim następujące trzy parametry: wysoka jakość produktów, atrakcyjna cena i różnorodność" – wyjaśnia Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

I dodaje: "Ale naszym klientom proponujemy coś więcej niż tylko produkty. Wartością dodaną są przepisy Pascala i Okrasy, które odczarowują to, co czasami wydaje się być trudne i egzotyczne."

Decyzja należy do klienta

Od wprowadzenia konceptu tygodni tematycznych, Lidl przeprowadził ok. 300 akcji kulinarnych, a do końca 2014 r. zaskoczy swoich klientów kolejnymi. W samym 2013 roku klienci mogli cieszyć się nowymi tygodniami tematycznymi. W oparciu o tygodnie tematyczne sieć kształtuje także swój stały asortyment. Na półkach sklepowych na stałe pojawiły się produkty, które cieszyły się dużym zainteresowaniem podczas poszczególnych tygodni tematycznych.

Polskie produkty za granicą

Podczas gdy klienci sieci w Polsce mogą zapoznawać się z kuchniami innych krajów, Lidl oferuje produkty od polskich dostawców ze swojego asortymentu w sklepach sieci za granicą. Produkty polskiego pochodzenia, dzięki sieci Lidl, trafiają na stoły Węgrów, Czechów, Słowaków i Rumunów, ale też Francuzów, Greków czy Skandynawów. Ponadto w Wielkiej Brytanii i Irlandii organizowane są Tygodnie kuchni polskiej.

W Polsce do jednej z najpopularniejszych ofert należy azjatycka. Ta, która pojawiła się w Lidlu 2 czerwca tego roku, jest największą z dotychczas oferowanych. Jest to dowód na to, że Polacy są coraz bardziej otwarci na kuchnie odległych kultur, a Lidl skutecznie edukuje w tej sferze.

Informacje prasowe