Każdego roku ekolodzy i obrońcy zwierząt apelują do Polaków, aby zwracali uwagę na sposób, w jaki traktowane są karpie w większości sklepów w naszym kraju. Duszące się w niewyobrażalnym ścisku ryby nie mogą się swobodnie poruszać, a ich los pogarsza się jeszcze bardziej w momencie kupna. Żywe, ale pozbawione tlenu ryby są pakowane do foliowych toreb, w których powoli zdychają.
Sieć handlowa Lidl wychodzi naprzeciw coraz głośniej wyrażanym potrzebom klientów, którzy nie chcą przyrządzać wigilijnej wieczerzy kosztem przechowywanej w męczarniach ryby.
Już od poniedziałku, 19 grudnia w każdym sklepie Lidl na terenie całej Polski będzie można kupić specjalnie przygotowane płaty z karpia. Akcja „Uwolnij wannę na święta” to kolejna z rzędu kampania sieci Lidl, która wpisuje
się w strategię firmy odnośnie pozyskiwania i sprzedaży produktów rybnych. Strategia ta została doceniona przez niezależną pozarządową organizację Greenpeace, która już po raz drugi przyznała firmie Lidl pierwsze miejsce w corocznym rankingu polskich sieci handlowych pt. „Oceany na sprzedaż. Ranking detalistów. Odpowiedzialne zasady pozyskiwania owoców morza, ryb i produktów rybnych.”.
Lidl jako jedna z nielicznych sieci handlowych ma określoną politykę zakupu i sprzedaży ryb. Ryby na sklepowych półkach pochodzą z niezagrożonych łowisk, a klient otrzymuje informację o obszarze połowu ryby (FAO). W asortymencie sklepów Lidl dostępne są również produkty rybne, które posiadają specjalne oznakowanie Marine Stewardship Council (MSC) będące gwarancją, iż ryby pochodzą ze stabilnych populacji i złowione zostały w sposób, który nie zagraża systemowi morskiemu. Natomiast puszki z tuńczykiem oznaczone są symbolem „delfin safe tuna”, co świadczy, iż produkt pochodzi z połowów przeprowadzonych w sposób bezpieczny dla tych ssaków morskich.
Sieć handlowa Lidl wychodzi naprzeciw coraz głośniej wyrażanym potrzebom klientów, którzy nie chcą przyrządzać wigilijnej wieczerzy kosztem przechowywanej w męczarniach ryby.
Już od poniedziałku, 19 grudnia w każdym sklepie Lidl na terenie całej Polski będzie można kupić specjalnie przygotowane płaty z karpia. Akcja „Uwolnij wannę na święta” to kolejna z rzędu kampania sieci Lidl, która wpisuje
się w strategię firmy odnośnie pozyskiwania i sprzedaży produktów rybnych. Strategia ta została doceniona przez niezależną pozarządową organizację Greenpeace, która już po raz drugi przyznała firmie Lidl pierwsze miejsce w corocznym rankingu polskich sieci handlowych pt. „Oceany na sprzedaż. Ranking detalistów. Odpowiedzialne zasady pozyskiwania owoców morza, ryb i produktów rybnych.”.
Lidl jako jedna z nielicznych sieci handlowych ma określoną politykę zakupu i sprzedaży ryb. Ryby na sklepowych półkach pochodzą z niezagrożonych łowisk, a klient otrzymuje informację o obszarze połowu ryby (FAO). W asortymencie sklepów Lidl dostępne są również produkty rybne, które posiadają specjalne oznakowanie Marine Stewardship Council (MSC) będące gwarancją, iż ryby pochodzą ze stabilnych populacji i złowione zostały w sposób, który nie zagraża systemowi morskiemu. Natomiast puszki z tuńczykiem oznaczone są symbolem „delfin safe tuna”, co świadczy, iż produkt pochodzi z połowów przeprowadzonych w sposób bezpieczny dla tych ssaków morskich.