Pomysł wprowadzenia zakazu sprzedaży jednorazowych torebek foliowych zrodził się w Łodzi. Szybko podchwycili go samorządowcy z Zabrza i Tych, wydając odpowiednie uchwały, które czekają teraz na opinię wojewody śląskiego. Wg BCMM - badania marketingowe aż 73,9 % mieszkańców Katowic popiera zakaz wydawania worków foliowych w sklepach spożywczych, podczas gdy 26,1% ankietowanych jest przeciw. Warto dodać, że wprowadzenie takiego zakazu popierane jest w relatywnie większym stopniu przez osoby młodsze tj. w wieku od 18 do 39 lat oraz posiadające średnie lub wyższe wykształcenie.
- Wyniki te świadczą o wzroście wrażliwości ekologicznej wśród mieszkańców Katowic oraz większej wiedzy na temat szkodliwości torebek foliowych dla środowiska – tłumaczy Mira Fronczek, prezes BCMM. Największą wadą folii jest bowiem jej czas rozkładu, sięgający nawet 400 lat oraz fakt, iż zaledwie kilka procent zużytych reklamówek trafia do powtórnego przetworzenia. Samorządy dodatkowo argumentują, iż wpływają one niekorzystnie na estetykę miast, zaśmiecając ulice i lasy czy zatykając kanalizację. Z kolei przeciwnicy wprowadzenia zakazu zwracają uwagę, że koszty tej zmiany poniosą klienci oraz narusza ona swobodę prowadzenia działalności gospodarczej.
Mimo, że ostatnio modne są ekologiczne torby wielokrotnego użytku, a „foliówki” w supermarketach zamieniane są na papierowe torby lub opakowania biodegradowalne to większość mieszkańców Katowic (63,8%) najczęściej podczas zakupów i tak korzysta z woreczków foliowych. Badania BCMM wykazały jednocześnie, że 35,2 % respondentów wychodzi na zakupy z własną torbą lub koszykiem. W bardzo nikłym stopniu używane są opakowania papierowe.
- Wyniki te świadczą o wzroście wrażliwości ekologicznej wśród mieszkańców Katowic oraz większej wiedzy na temat szkodliwości torebek foliowych dla środowiska – tłumaczy Mira Fronczek, prezes BCMM. Największą wadą folii jest bowiem jej czas rozkładu, sięgający nawet 400 lat oraz fakt, iż zaledwie kilka procent zużytych reklamówek trafia do powtórnego przetworzenia. Samorządy dodatkowo argumentują, iż wpływają one niekorzystnie na estetykę miast, zaśmiecając ulice i lasy czy zatykając kanalizację. Z kolei przeciwnicy wprowadzenia zakazu zwracają uwagę, że koszty tej zmiany poniosą klienci oraz narusza ona swobodę prowadzenia działalności gospodarczej.
Mimo, że ostatnio modne są ekologiczne torby wielokrotnego użytku, a „foliówki” w supermarketach zamieniane są na papierowe torby lub opakowania biodegradowalne to większość mieszkańców Katowic (63,8%) najczęściej podczas zakupów i tak korzysta z woreczków foliowych. Badania BCMM wykazały jednocześnie, że 35,2 % respondentów wychodzi na zakupy z własną torbą lub koszykiem. W bardzo nikłym stopniu używane są opakowania papierowe.