Jak sklepy wykorzystują praworęczność?

  • 1

Większość z nas posługuje się prawą ręką - jak ma się to do chwytów marketingowych?

         
ocena: 4/5 głosów: 2
Jak sklepy wykorzystują praworęczność?
90 % społeczeństwa stanowią osoby, dla których naturalne jest posługiwanie się głównie prawą ręką - zwłaszcza jako inicjującą. Znajomość tego faktu nie mogła umknąć także specjalistom od sprzedaży.

Wchodząc do sklepu możemy zauważyć, że produkty, które nie sa nam niezbędne zazwyczaj znajdują się po prawej stronie. Oczywiście w przypadku hipermarketów, gdzie czeka nas niekiedy bardzo długa wędrówka po wszystkie niezbędne zakupy ustalenie prawej strony jest trudniejsze. Jednak najczęściej niezbędne produkty takie jak pieczywo, nabiał czy wędliny znajdziemy po lewej stronie lub w głębi sklepu.

Ponieważ chętniej sięgamy po to, co jest położone po prawej stronie - raptem okaże się, że zrobimy całkiem niepotrzebny zapas ciastek, czekolad i małych saszetek z płatkami, których być może nie zauważylibyśmy, gdyby leżały po lewej stronie.

Wychodząc z założenia, że chleb i inne pilne produkty kupimy bez względu na to jak długo będziemy po nie iść i ich szukać - ułożone są daleko, tak, że aby kupić pieczywo, nabiał i kilka plasterków wędliny zrobimy niemałą wycieczkę - a po drodze na pewno sięgniemy po coś nadprogramowego.