Przez długi czas w japońskiej kulturze sake było domeną mężczyzn – zarówno w produkcji, jak i w spożyciu. Dominowały więc mocne smaki o silnym, ryżowym smaku. Ta tendencja stopniowo się jednak zmienia.
Na japońskim rynku pojawiają się gatunki sake skierowane do kobiet. Pod gust kobiecy projektowane są zarówno etykiety i butelki oraz komponowane są unikalne smaki. Sake dla kobiet jest słabsze, słodsze i lżejsze - niektóre z bąbelkami, inne produkowane z dodatkiem jogurtu. Zawierają około 3 procent alkoholu, co przy około 16 procentach w tradycyjnym sake jest zawartością niewielką.
Tradycjonaliści zarzucają producentom zdradę wielowiekowej tradycji, jednak ci mają swoje powody, aby poszukiwać nowych smaków sake – badania wskazują bowiem, że kobiety w Japonii mają coraz większy wpływ na domowe budżety oraz w efekcie - wybierane trunki. Kobiece sake jest często serwowane na przyjęciach, jako pierwszy drink, oraz dla tych którzy zazwyczaj nie piją sake, a wybierają raczej koktajle lub piwo.
Na japońskim rynku pojawiają się gatunki sake skierowane do kobiet. Pod gust kobiecy projektowane są zarówno etykiety i butelki oraz komponowane są unikalne smaki. Sake dla kobiet jest słabsze, słodsze i lżejsze - niektóre z bąbelkami, inne produkowane z dodatkiem jogurtu. Zawierają około 3 procent alkoholu, co przy około 16 procentach w tradycyjnym sake jest zawartością niewielką.
Tradycjonaliści zarzucają producentom zdradę wielowiekowej tradycji, jednak ci mają swoje powody, aby poszukiwać nowych smaków sake – badania wskazują bowiem, że kobiety w Japonii mają coraz większy wpływ na domowe budżety oraz w efekcie - wybierane trunki. Kobiece sake jest często serwowane na przyjęciach, jako pierwszy drink, oraz dla tych którzy zazwyczaj nie piją sake, a wybierają raczej koktajle lub piwo.