Promowanie polskiej kuchni

Publikacja "Cuisine PL", będzie podczas polskiej prezydencji podarunkiem dla zagranicznych delegacji.

         
ocena: 5/5 głosów: 1
Promowanie polskiej kuchni

W publikacji znajdziemy min. przepis na zupę ogórkową z rybą, gaspacho truskawkowe z jogurtem, kiszkę ziemniaczaną z kurkami, jabłka w białym winie. Przy każdym przepisie znajdziemy opis głównego produktu, z którego wykonana jest potrawa.

Z „Cuisine PL” dowiemy się, że do zrobienia zupy ogórkowej z rybą potrzebne są m.in. ogórki, które najlepiej kisić w kamiennym garnku, warstwowo układając ogórki i przyprawy. Odkryjemy, że podczas kiszenia wytwarza się kwas mlekowy, który m.in. poprawia trawienie.

Natomiast oscypek, czyli słony owczy wędzony ser, można wykorzystać do zrobienia sałatki – w połączeniu z salsą z karmelizowanych buraczków i orzechów włoskich. Zagraniczni delegaci będą mogli dowiedzieć się m.in. że oscypek wytwarzany jest na Podhalu, przez baców, musi być wędzony od 3 dni do dwóch tygodni i można go jeść na zimno albo na ciepło.

Ciekawscy dowiedzą się, że z maku można zrobić kutię - słodkie danie, które przygotowuje się w okresie Świąt Bożego Narodzenia w połączeniu z miodem, imbirem, orzechami laskowymi, rodzynkami i rumem.

Dla tych, którzy są koneserami deserów z nutką alkoholu, również odnajdą coś dla siebie. Wyrafinowanym podniebieniom polecane są jabłka w białym winie, które można podawać z lodami i miętą. Według publikacji obok gruszek, śliwek i czereśni to właśnie jabłka należą do najważniejszych polskich owoców; dowiedzieć się można, że wśród starych odmian wciąż popularne są m.in. lipcowa papierówka, wrześniowa antonówka.

Delegaci przyjeżdżający na spotkania do Polski otrzymają także drugą publikację, mówiącą m.in. o życiu codziennym w Polsce i promującą ciekawe miejsca w naszym kraju.

Z bogato ilustrowanej książki "About Polska" przyjezdni dowiedzą się, kiedy w Polsce rozpoczyna się sezon na truskawki, czy pora grzybobrania. Jej autorzy ostatecznie rozwiewają też obawy niektórych obcokrajowców planujących odwiedziny w Polsce w porze zimowej i stwierdzają, że w naszym kraju nie ma niedźwiedzi polarnych, może poza kilkoma w ogrodach zoologicznych.

Zagraniczni goście zostaną oswojeni z niepisanymi zasadami panującymi w naszym kraju. Dowiedzą się, że powinni zadbać o ładne skarpetki, bo w niektórych domach (szczególnie na prowincji) mogą zostać poproszeni o zdjęcie butów. Publikacja w żartobliwy sposób wyjaśnia, dlaczego Polacy zwykle mówią "nie", gdy ktoś proponuje im poczęstunek, nawet gdy umierają z głodu lub pragnienia.

Jak na publikację „About Polska przystało” dużo miejsca poświęcono polskim miastom. Opisano Warszawę, Katowice, Trójmiasto, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz, Toruń, Lublin, Białystok, Rzeszów.

Jeśli jesteście ciekawi, jak nas widzą i jak nas opisują, odwiedźcie internetową stronę prezydencji:
http://pl2011.eu/about_poland/more


Źródło: PAP, 27/06/2011