Jak zrobić omlet fit?

Omlet fit przygotujemy z całych jaj lub samych białek, usmażony na patelni z dodatkiem oleju kokosowego, przełożony świeżymi warzywami.

         
ocena: 0/5 głosów: 0
Jak zrobić omlet fit?
fot. Fotolia
Propozycją zdrowego i pożywnego śniadania jest omlet w wersji fit, który przygotujemy w szybki i prosty sposób z łatwo dostępnych produktów. W zestawieniu ze świeżymi pomidorami, szczypiorkiem lub innymi ziołami zyskuje ciekawą konsystencję. Sprawdź, jak go zrobić!

Przepis na dietetyczny omlet

1. Do przygotowania omletu używamy najlepiej oleju kokosowego, który dodatkowo pomaga zredukować tkankę tłuszczową. Rozpuszczamy pół łyżki na rozgrzanej wcześniej patelni do uzyskania klarownego płynu.

2. Wcześniej rozkłócone widelcem lub trzepaczką jajka wylewamy na rozgrzaną patelnię. Chcąc, aby omlet był mniej kaloryczny, warto zrezygnować z żółtek i przygotować omlet białkowy, który jest lżejszy z obniżoną zawartością cholesterolu.

3. Podczas smażenia jajek należy ograniczyć mieszanie, aby masa nie przywarła zbyt mocno do dna patelni. Gdy jajka prawie się zetną i przybiorą biszkoptowy kolor, zmniejszamy ogień i przykrywamy pokrywką.

4. Omlet możemy doprawić na dwa sposoby – przed lub po usmażeniu solą i pieprzem, który dodatkowo pomaga w walce z redukcją tkanki tłuszczowej.

5. Ciekawym dodatkiem będą zioła, w tym: świeża bazylia, szczypiorek, rozmaryn, tymianek lub oregano, które wzmocnią i podkreślą smak omletu.

6. Drobno pokrojone dowolne, ulubione warzywa możemy dodać do mieszanki jajecznej tuż przed lub po usmażeniu, w zależności od preferencji.

Jak zrobić zdrowy omlet?
  • Zdrowy omlet przygotujemy z użyciem zarówno całych jajek, jak i białek. Jeżeli zwracamy uwagę na zawartość cholesterolu w daniu, warto wybrać tą drugą propozycję. Natomiast w całych znajdują się niezbędne witaminy i składniki odżywcze, które wzbogacają naszą dietę.
  • Przyrządzając omlet bez mąki sprawiamy, że jest lżejszy, ograniczając przy tym spożycie węglowodanów. W zastępstwie możemy dodać nasiona chia, które pęcznieją i sprawiają, że konsystencja dania jest zwarta i sycąca.
  • Kierując się zdrowiem podczas wyboru produktów, warto zwrócić uwagę na ich pochodzenie. Jajka z chowu ściółkowego lub ekologicznego to dobry wybór. Na opakowaniach należy sprawdzać, czy znoszące je kury nie były karmione paszą z dodatkiem GMO.